Práce konstruktéra spočívá nejenom v návrhu jednotlivých dílenských částí navrhovaného zařízení, ale také v návrhu sestav mechanismů nebo jejich částí. Kromě kinematiky pohyblivých částí a kontroly správnosti funkce celé sestavy je třeba ověřit pevnostní charakteristiky jednotlivých částí a pohyblivých spojů, jako jsou deformace, napjatost nebo působící síly a momenty. Často se také určují frekvenční charakteristiky zařízení a jeho vlastní frekvence.
Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
- 21.07. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 23.07. Autodesk Inventor – základní kurz
- 24.07. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 28.07. Trimble SketchUp – základní kurz
- 28.07. Blender – pokročilé materiály a renderování
- 28.07. Unreal Engine – vizualizace
- 30.07. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.08. Trimble SketchUp – prezentace návrhů
- 04.08. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 04.08. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
Aktuality
- Siemens přináší AI Copilot a imerzivní design do NX
- Pět let vylepšování softwaru SOLIDWORKS ve videích
- Kvalita viditelná díky výkonné grafice 3DViewStation
- AMFG představuje nástroj Sentinel AI pro analýzu PDF
- Stratasys získává určitá aktiva od Nexa3D
- Autodesk má zálusk na PTC
- Wavetek využívá Victory TCAD společnosti Silvaco
- One Car Challenge 2025: Přeměňte auto, představte svou vizi
Korečkové elevátory nejsou nový vynález. Tento typ dopravníku je pravděpodobně nejstarší známá forma dopravníku. Jeho historii můžeme sledovat v době Babylónu, kde otroci pomocí proutěných košů připevněných k lanům tahali vodu do zavlažovacích příkopů. Elevátory jsou modernější obdobou kola a jsou opatřeny na svém obvodu kbelíky. Sloužily už kdysi dávno např. k dopravě vody, resp. jako nejstarší vodní motor. Vývoj od kola k elevátoru byl dán požadavky stále větší dopravní výšky a souvisejícími rostoucími rozměry kola. Zásadní impulz rozvoje korečkových dopravníků byl dán v mlýnském oboru. Asi od počátku 20. století pak sloužily např. i na svislou dopravu uhlí.
Obrábění komplexních 3D dílců v jediném nastavení je jednoduché s vysoce výkonným CAM systémem ESPRIT. ESPRIT zjednodušuje programování a nabízí dynamickou verifikaci, což eliminuje potřebu drahých DRY-RUN spuštění programů na stroji. Programujte své 5osé strojní cykly pomocí ESPRITu a získáte také vynikající kvalitu povrchu, přesnost kusu a maximální efektivitu odběru materiálu, poskytovanou dnešními výkonnými multiosými stroji.
Ostravská akciová společnost Paul Wurth, dceřiná společnost lucemburské firmy Paul Wurth S.A., dodavatel zařízení vysokých pecí, konstruuje a vyvíjí mimo jiné i skipové vrátky a sklápěče pánví. Tato zařízení musí splňovat požadavky zákazníka a musí být naprosto spolehlivá po celou dobu svého technického života, protože pracují v nepřetržitém provozu a není za ně náhrada. Sebemenší závada znamená odstávku vysoké pece či havárii s tragickými následky. Proto jsou daná zařízení virtuálně testována za pomoci počítačového systému ANSYS.
V dnešní době je výjimkou, že je výrobek navržen v jednom CAD systému. Pro rychlý vstup na trh je nutné, aby byl vývojový proces co nejúčinnější, a často je outsourcován. Základem je sdílení informací s různými dodavateli, partnery a zákazníky. Pro malé firmy, které dodávají tyto profesionální služby jiným společnostem, je ještě důležitější požadavek na import dat, vytváření cenově efektivní modifikace a opravy.
V následujícím článku bych vás rád seznámil s doplňující aplikací pro 3D systém SolidWorks. Jedná se o program Smap3D Plant Design, jenž je nástrojem pro rychlé a snadné navrhování 3D potrubních systémů pro strojírenství, konstrukci výrobních zařízení a návrhy továren pro ropný, potravinářský a chemický průmysl. Tento program poskytuje integrované softwarové řešení pro optimalizaci procesního řetězce při návrhu potrubních celků. Návrh je prováděn přímo v prostředí CAD systému SolidWorks s vysokou úrovní automatizace. A tímto se zamezuje výskytu chyb způsobovaných lidským faktorem.
Technologie 3D scannování je jistě středem zájmu řady odborníků v oblastech, které nejsou vázány na možnost přímého využití konstrukčních dat. Může se jednat například o zpracování výtvarných návrhů, design, ale stejně dobře o problémy v protetice apod. Ve všech těchto oborech mohou být prostorová mračna bodů zdrojem velmi cenných informací, které lze pomocí specifických postupů dále zpracovávat a využívat. Dnešní článek věnujeme bezesporu zajímavým postupům, které nepatří v běžné produkci, kde je v současné době velké procento složitější 3D geometrie výrobků primárně vytvářeno v podobě NURBS ploch.
Už na lednové tiskové konferenci v Praze se viceprezident akciové společnosti Hannover Messe Oliver Frese vyjádřil v tom smyslu, že na letošním dubnovém (8. až 12. 4. 2013) veletrhu Hannover Messe, který je výstavní plochou největším na světě, bude celá tato plocha zaplněna vystavovateli. Vystavovatelů bylo opravdu hodně a obsazenost hotelů v Hannoveru a dostupném okolí byla stoprocentní, o čemž jsem se ostatně přesvědčil na vlastní kůži. To když jsem se snažil na poslední chvíli sehnat nocleh v obvyklé ceně na jedinou noc uprostřed veletržního týdne. Nepodařilo se. Ovšem v halách by se ještě nějaký ten vystavovatel, podle mého názoru, umístit dal. Jako na jiných výstavách i zde byly k vidění odpočinkové plochy, které původně asi měly být místem pro vystavění stánků.
Je hybridní CAD/CAM, který se začal vyvíjet před 25 lety ve spojených státech a to jako VX CAD/CAM. ZW3D CAD/CAM modul může směle konkurovat i těm nejvěhlasnějším CAD softwarům na světě. Je známý hlavně pro svou kompatibilitu s mnohými CAD formáty. Lze načítat data ze všech běžných modelářů jako je CATIA, SolidWorks, Inventor, NX, Pro-E, AutoCAD atd...
Přesypy v rámci kontinuální dopravy sypkých materiálů představují důležitá místa jednotlivých dopravních zařízení, která významně ovlivňují celý dopravní systém. V místě přesypů dochází v první řadě k předávání dopravovaného sypkého substrátu z jednoho dopravníku na jiný (obr. 1). Uvedený proces je spojen s více faktory působícími na životnost dopravních pásů, životnost konstrukce dopravního zařízení a přesypů. Přesyp dále svými vlastnostmi výrazně ovlivňuje celkovou spotřebu energie poháněcího zařízení apod.
Dnešní doba nám nabízí mnoho zábavy, která se nám mnohokrát stane koníčkem. Převážně majetnějším stačí peníze, aby si koupili jachtu nebo drahé auto. My skromnější si musíme pomoci svým „selským" rozumem a zrealizovat si svůj sen hlavou a vlastníma rukama. Tuto „zajímavější a těžší cestu" popisuje následující článek.
Parametrické a z nich odvozené typy definice objektů v technických návrhových aplikacích využívají pro změnu parametrických kót a vazeb. Každá z aplikací ovšem využívá pro definici geometrických prvků odlišný přístup, který vychází z principů modelovacího jádra aplikace. Díky tomu jsou prakticky rozměrové parametry a vazby mezi různými aplikacemi nepřenositelné. Obdobná situace nastává při importech dat v různých typech výměnných formátů, kdy jsou primární geometrická data vytvářena často bez ohledu na přesnost jejich rozměrů a geometrie.
V akciové společnosti PCS používáme optický skener ATOS Compact Scan 2M od firmy GOM. I přes relativně nízké rozlišení kamery (2 000 000 pixelů) jsou dosavadní zkušenosti naprosto vyhovující. Mezi další nezanedbatelné výhody patří jednoduchost skenování – nepotřebujete žádné programování, díl prostě položíte v libovolné poloze bez nutnosti polohování a upnutí a začnete skenovat. Zhruba před rokem stála naše slévárna před problémem měření a prokazování rozměrové shody nově zaváděných dílů. Před rozhodnutím o nejvhodnějším způsobu měření dílů bylo nezbytné zvážit řadu požadavků, které byly mnohdy protichůdné.