Exkluzivní partner sekce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
- 22.05. Startujeme CATIA V5 & SOLIDWORKS transformaci
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
- 30.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 04.06. Školení: GD&T a výkresová dokumentace
- 05.06. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuality
- Eurotech zařazen do Gartner Magic Quadrantu
- Digitální simulace je rychlejší než fyzické prototypy
- Siemens prodá Innomotics firmě KPS Capital Partners
- EMO Hannover 2025 bude zkrácen na 5 dnů
- Čeští studenti vytvořili v CERN systém pomáhající vědcům
- SOLIDDAYS 2024 budou opět na Seči
- CAD Schroer a i4 MEETING přináší moersland 2024
- Pozvánka na konferenci IT FORUM 2024
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Vývoj a modernizace letounu L-159 v Aeru pokračuje |
Autor článku: AERO Vodochody AEROSPACE | |
Pátek, 21 Říjen 2022 23:17 | |
Aero se souběžně s podporou a údržbou stávajících strojů L-159 věnuje modernizaci jeho schopností, jejíž hlavním cílem je poskytnout letoun, který splní náročné podmínky bojového výcviku pilotů pro letouny 5. generace. Minulý týden po čtyřech letech intenzivní práce vzlétl z letiště ve Vodochodech prototyp (demonstrátor) s označením L-159 T2X. Jde o letoun, na kterém inženýři zkouší nové avionické systémy a klíčové konstrukční prvky. Letoun L-159 z produkce Aera Vodochody aktuálně využívají armády České republiky a Iráku. Nově začala české letouny využívat pro účely výcviku i společnost Draken Europe. Aero pokračuje s modernizací klíčových prvků letounu, který je díky jeho vytrvalosti, odolnosti a bojovým schopnostem mezi jeho uživateli označován jako Honey Badger (Medojed). Celkem se v Aeru zatím vyrobilo 86 kusů L-159 v různých konfiguracích (včetně přestaveb). Po čtyřech letech vývoje opět zaburácel nad areálem firmy prototyp s označením L-159 T2X. Na tomto stroji výrobce zkouší modernizované prvky. Vyvinul nové křídlo a integrální nádrž, která zejména dvoumístným konfiguracím zvyšuje dolet. Umožní také zvýšit počet využitelných závěsníků na křídle letadla. Dále plánuje integrovat zcela přepracovanou avioniku a technologie přesných zbraní proti pozemním cílům. Modernizací chce zákazníkům zajistit dlouhodobé a efektivní využití letadla. Mezi velké výhody L-159 ve srovnání s jeho konkurencí, jsou nízké provozní náklady a jednoduchost údržby v běžném provozu. Letoun je tak vynikající platforma pro pokročilý a bojový výcvik pilotů pro stíhací letouny čtvrté a nastupující páté generace. Jako nezanedbatelnou se dnes ukazuje i schopnost účinného a ekonomicky efektivního působení proti dronům díky výkonnému palubnímu radaru. I proto si ho vybrala společnost Draken Europe, která s Aerem podepsala letos ve Farnborough smlouvu o spolupráci. Ta bude letouny využívat jako agresora při tréninku pilotů bojových letounů RAF, včetně nejmodernějších letounů F-35. Další informace na www.aero.cz.
Mohlo by vás zajímat:
|