Partneři Projektu CAD
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 |
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 06.01. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 07.01. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 12.01. Trimble SketchUp – prezentace návrhů
- 13.01. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 13.01. Trimble SketchUp – základní kurz
Aktuality
- 3D_Kernel_IO 2026 a CAD Simplifier od CoreTechnologie
- Zjednodušení balíčků ProjectWise a SYNCHRO
- Nový 3D konfigurační nástroj pro výrobce rekreačních vozidel
- 3D tisk kovů a plastů – 3 zcela nové technologie v Plzni
- Autodesk Executive Roundtable „AI a transformace v průmyslu“
- T-Mobile zajistil 5G sítí provoz autonomních robotů v Nemocnici Jihlava
- Vyzkoušejte 3D návrh továrny ve virtuální realitě
- HANNOVER MESSE 2026 – poslední volné plochy!
Vývoj a modernizace letounu L-159 v Aeru pokračuje |
| Autor článku: AERO Vodochody AEROSPACE | |
| Pátek, 21 Říjen 2022 23:17 | |
|
Letoun L-159 z produkce Aera Vodochody aktuálně využívají armády České republiky a Iráku. Nově začala české letouny využívat pro účely výcviku i společnost Draken Europe. Aero pokračuje s modernizací klíčových prvků letounu, který je díky jeho vytrvalosti, odolnosti a bojovým schopnostem mezi jeho uživateli označován jako Honey Badger (Medojed). Celkem se v Aeru zatím vyrobilo 86 kusů L-159 v různých konfiguracích (včetně přestaveb).
Po čtyřech letech vývoje opět zaburácel nad areálem firmy prototyp s označením L-159 T2X. Na tomto stroji výrobce zkouší modernizované prvky. Vyvinul nové křídlo a integrální nádrž, která zejména dvoumístným konfiguracím zvyšuje dolet. Umožní také zvýšit počet využitelných závěsníků na křídle letadla. Dále plánuje integrovat zcela přepracovanou avioniku a technologie přesných zbraní proti pozemním cílům. Modernizací chce zákazníkům zajistit dlouhodobé a efektivní využití letadla.
Mezi velké výhody L-159 ve srovnání s jeho konkurencí, jsou nízké provozní náklady a jednoduchost údržby v běžném provozu. Letoun je tak vynikající platforma pro pokročilý a bojový výcvik pilotů pro stíhací letouny čtvrté a nastupující páté generace. Jako nezanedbatelnou se dnes ukazuje i schopnost účinného a ekonomicky efektivního působení proti dronům díky výkonnému palubnímu radaru. I proto si ho vybrala společnost Draken Europe, která s Aerem podepsala letos ve Farnborough smlouvu o spolupráci. Ta bude letouny využívat jako agresora při tréninku pilotů bojových letounů RAF, včetně nejmodernějších letounů F-35. Další informace na www.aero.cz.
Mohlo by vás zajímat:
|










Aero se souběžně s podporou a údržbou stávajících strojů L-159 věnuje modernizaci jeho schopností, jejíž hlavním cílem je poskytnout letoun, který splní náročné podmínky bojového výcviku pilotů pro letouny 5. generace. Minulý týden po čtyřech letech intenzivní práce vzlétl z letiště ve Vodochodech prototyp (demonstrátor) s označením L-159 T2X. Jde o letoun, na kterém inženýři zkouší nové avionické systémy a klíčové konstrukční prvky.
