Exkluzivní partner sekce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 04.04. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.04. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 10.04. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
- 10.04. Webinář: Tvorba 3D návrhu v multiCAD prostředí platformy 3DEXPERIENCE
- 15.05. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
Aktuality
- Postupující revoluce ve fotopolymerním 3D tisku
- Na HANNOVER MESSE 2024 se vstupenkou zdarma
- Agacad uvádí doplněk Smart Browser pro Revit
- Siemens a NVIDIA rozšířily spolupráci v oblasti generativní umělé inteligence
- NEXT 3D odhaluje skutečné možnosti aditivní výroby v praxi
- Polygon – nové trendy: Testování vozidel na uzavřených tratích
- PlanRadar SiteView s AI zachytí skutečnou realitu
- Pozvánka na jubilejní 30. ročník veletrhu AMPER
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Automobilový průmysl a Siemens PLM software |
Úterý, 24 Únor 2009 15:36 | |
Ducati zkracuje výrobní cyklus výrobkuFirma byla založena v roce 1926 jako výrobce komponent pro tehdy nový radiotechnický průmysl a v průběhu Druhé světové války se transformovala na výrobce automobilů. Ducati je ve světě sportovních a silničních motocyklů prestižní značkou. Během roku 2005 firma vyrobila a úspěšně prodala přes 34 000 motocyklů. Z více než jednoho tisíce zaměstnanců se jich téměř 180 věnuje výzkumu a vývoji a Ducati Motor Holding ročně investuje do těchto aktivit přibližně 12 milionů EUR. Konstrukční oddělení firmy má přibližně 90 zaměstnanců, z toho je 60 konstruktérů. V posledních třech letech bylo hlavním cílem společnosti Ducati integrovat konstrukční proces s výrobou. Vývoj digitálního návrhuZpočátku si společnost Ducati pořídila systém Unigraphics, který později upgradovala na NX. Vzhledem ke zvyšující se složitosti projektů byla pro Ducati velmi klíčová podpora od dodavatele systému, tedy Siemens PLM Software. Prvním kompletním projektem v NX byl vývoj tříventilového motoru. V současnosti společnost Ducati používá NX konfiguraci, která pokrývá všechny její potřeby. Konstrukční oddělení využívá všechny výhody obsáhlých funkcí, které NX nabízí. Úplná digitalizace životního cyklu výrobků umožňuje Ducati pracovat ve virtuálních procesech, včetně úkolů, které dřív vyžadovaly výrobu prototypu. Většina vývojové práce je prováděna ve virtuálních modelech, vyrábí se pouze jeden finální prototyp. Tento fakt výrazně zredukoval čas přípravy prototypu a celkovým výsledkem je optimalizace časových cyklů a vyšší kvalita samotného projektu.
Rozšíření řešeníSpolečnost Ducati právě implementuje řešení Teamcenter, systém pro správu nejen technických dat a řízení inženýrských procesů. V současné době je Teamcenter využíván ke správě dat v oblastech konstrukce a nákupu. Piero Giusti, vysvětluje: “Teamcenter přispívá k postupnému odstranění papírové dokumentace ve firmě”. Každá operace vztažená k životnímu cyklu výrobku (PLM) se zavádí přes Teamcenter. Jednou z výhod je zkrácení času potřebného k přenosu certifikované informace dodavatelům o dvě třetiny. Zatímco v minulosti byla doba na doručení konstrukční dokumentace 12 až 15 dnů, dnes je to od dvou do pěti dnů. V rámci firmy se informace šíří v reálném čase a sdílení virtuálních technických dokumentů je v Ducati realitou. Používáním funkcí určených pro spolupráci získala Ducati další výraznou výhodu. Při spolupráci s dodavateli se výrazně zkrátil čas rozhodovacího procesu. Funkce pro spolupráci spolu s prostředím správy dat umožňují skutečné virtuální jednání, sdílení dokumentů a nabídek, aniž by někdo musel opustit kancelář.
Vývoj automobilů Volkswagen a Audi na platformě TeamcenterSiemens PLM Software získal významnou objednávku od společnosti Volkswagen na dodávku a implementaci PDM produktu Teamcenter. Volkswagen jako vedoucí společnost na evropském automobilovém trhu začne používat řešení Teamcenter v celém vývojovém a výrobním procesu. Přesná data a synchronní podporaK úspěchu programu napomáhá několik základních prvků - přesná data a synchronní podpora všech značek v libovolné lokalitě, v různých oblastech a na různých úrovních, včetně dodavatelů a spolupracujících vývojových partnerů. K-PDM projekt také zahrnuje stávající IT základnu, která bude sloučena a náklady s ní spojené budou optimalizovány. Cíle bude dosaženo prostřednictvím jedinečného změnového projektu společnosti Volkswagen, který je založen na jednotném celopodnikovém řešení správy produktových dat. Projekt bude realizován v několika následujících letech na potvrzených vývojových projektech a na různých úrovních napříč celou skupinou Volkswagen. Po úspěšném dokončení fáze 0 a rozhodnutí o přechodu do produkčního provozu, které padlo v listopadu 2007, bude Teamcenter používán ve výrobě budoucích automobilových projektů Volkswagenu a Audi. Spolupráce se světovou třídou„Jsme potěšeni, že můžeme nabídnout naše služby společnosti světové třídy jako je Volkswagen, která tak začne používat vedoucí PLM technologii na všech vývojových projektech,“ řekl Tony Affuso, ředitel a CEO společnosti Siemens PLM Software.„V Siemens PLM Software jsme pyšní na to, že řešení Teamcenter umožní společnosti Volkswagen lépe inovovat a spolupracovat, a zároveň urychlí vývojový cyklus, zvýší konkurenceschopnost a upevní její vedoucí pozici v odvětví.”
Mohlo by vás zajímat:
|
Představovat společnost Siemens je asi nošením dříví do lesa, či sov do Athén. Siemens patří mezi největší globální elektrotechnické a elektronické koncerny. Společnost zaměstnává zhruba 400 000 odborníků, kteří vyvíjejí a vyrábějí produkty, navrhují a instalují komplexní řešení na míru dle požadavků zákazníků a nabízejí širokou paletu služeb dle jejich individuálních potřeb. Siemens nabízí svým zákazníkům ve 190 zemích inovativní technologie a komplexní know-how. Společnost byla založena před 160 lety a působí v oblastech informace a komunikace, automatizace a pohony, energetika, doprava, zdravotnictví a osvětlení. V automobilovém průmyslu ji registrujeme hlavně díky tomu, že převzala společnost UGS a veškeré její aktivity v tomto segmentu průmyslu.