Partneři Projektu CAD
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 |
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 25.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 06.01. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 07.01. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 12.01. Trimble SketchUp – prezentace návrhů
- 13.01. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 13.01. Trimble SketchUp – základní kurz
Aktuality
- 3D_Kernel_IO 2026 a CAD Simplifier od CoreTechnologie
- Zjednodušení balíčků ProjectWise a SYNCHRO
- Nový 3D konfigurační nástroj pro výrobce rekreačních vozidel
- 3D tisk kovů a plastů – 3 zcela nové technologie v Plzni
- Autodesk Executive Roundtable „AI a transformace v průmyslu“
- T-Mobile zajistil 5G sítí provoz autonomních robotů v Nemocnici Jihlava
- Vyzkoušejte 3D návrh továrny ve virtuální realitě
- HANNOVER MESSE 2026 – poslední volné plochy!
Nasazení 5osého plynulého obrábění |
| Středa, 18 Březen 2009 09:48 | |
|
zvýšilo výkon závodních motorů
Společnost Kencom po mnoho let prováděla obrábění ve 3 osách, plus indexování v dalších dvou. Avšak technologický vývoj v oblasti motorů pro závodní vozy šel v posledních letech prudce kupředu. „Konstruktéři mají snahu vyždímat maximum z každého kousku motoru. K uspokojení těchto náročných požadavků bylo proto nutné rozšířit i systém Edgecam, a to o modul pro 5osé plynulé obrábění.“ Adrian Vice, vedoucí výroby společnosti Kencom Rozšíření poskytlo firmě Kencom, která zaměstnává 35 lidí a jejíž roční obrat se blíží 2 milionům liber, podstatnou výhodu v oblasti kvality obrábění hlav válců. Díky možnosti frézovat plynule v 5 osách má nyní Kencom převis poptávky od výrobců motorů z Německa a dalších předních světových konstrukčních společností na poli speciálů nejen pro závodní automobily. Velkou výhodou je obrovský skok v produktivitě při tvorbě a odlaďování NC programů. Při konstrukci hlavy válce, je hlavním úkolem sacích ventilů zajistit optimální složení směsi paliva a vzduchu vstupující do spalovací komory. Jak sací, tak výfukové ventily jsou napojeny na hliníkové hlavy válců. „Sací ventily jsou velmi spletité a je to opravdu výzva je správně obrobit. A to je přesně důvod, proč jsme chtěli programovat v 5 plynulých osách.“ Lee Sambrook, vedoucí CNC programátor ve firmě Kencom.
Edgecam řídí sondy RenishawVětšina operací leštění je programována na CNC stroji Mazak Variaxis VRX630-5X s řídícím systémem Mazatrol Fusion. Pro zajištění rozměrové přesnosti je stroj s otočně-sklopným stolem osazen dotykovou sondou Renishaw. Na tomto stroji rovněž probíhají i další operace, jako je obrábění výfukových ventilů, respektive obrábění spalovací komory. Výhody obrábění v 5ti plynulých osách jsou nesrovnatelnéSrovnáním plynulého 5osého obrábění a indexování ve 3+2 dostaneme další nevýhodu pro index. Metoda 3+2 vede k tomu, že řezná část nástroje jede proměnlivě. Rozdíl následně znamená, že na některé plochy se zapomnělo - zůstaly nedokončené. U jiných došlo k rozdílu mezi třemi a čtyřmi mikrony – což vede ke vzniku problémů s dalším dokončováním. Z technického hlediska plynulé 5osé obrábění používá kruhovou interpolaci. Obrábění pomocí 3+2 osy je limitováno menší přesností lineární interpolace. Lepšího obrobení povrchů se docílí vždy s kruhovou interpolací.
Edgecam má přímou vazbu na nativní formáty CAD aplikacíPři práci se speciály je potřeba mít maximální jistotu, že všechny díly lze precizně obrobit. Z toho důvodu v Kencomu disponují nejvyššími moduly Edgecamu z oblasti frézování (Edgecam Frézování Profesionál). Co se týče vazby na CAD data, používají různé moduly pro načítání nativních dat, které poskytují perfektní vazbu na modely. A to hlavně v případech jejich častých změn. K dispozici jsou moduly Edgecam Solid obráběč Max (pro Parasolid, SolidWorks, Solid Edge, Autodesk Inventor, Unigraphics a STEP), dále pro CATIA a Pro/Engineer. Samozřejmostí pak je načítání DXF, DWG, IGES.
Propojení Edgecam a strojů MazakS možností programovat plně v Edgecamu v pěti plynulých osách firma dokázala využít potenciálu strojů Mazak Variaxis. Tato zkušenost jí otevřela cestu k novým trhům. Kencom samozřejmě očekává nárůst v počtu objednávek hlav válců, které dnes spolu s hlavami motorů a bloky motorů pro závodní vozy představují okolo 51 % výroby. Aplikace plynulého 5osého obrábění v nových projektech motorů vzbudila velký zájem klientů o další spolupráci. To je také důvodem proč se v Kencomu rozhodli v následujícím roce pořídit již šestý 5osý Mazak. V současnosti používají čtyři 5osé stroje VMC, dva VRX 630s, jeden VRX500 a jeden VRX200, všechny vybavené sondami Renishaw. K tomu disponují třemi vysoce produkčními dvoupaletovými centry, šesti 3osými vertikálními centry Hardford, dvěmi Leadwelly a třemi Matsuurasy. Strojový park doplňují ještě dva 4osé DMG, jedno 4osé Mandelli a jedno 4osé Makino. Pomoc, které se nám dostalo, nám dává jistotu, že jsme schopni uspět v tvrdém konkurenčním boji. To vše za neustálé implementace novinek a při přechodu na nové technologie obrábění.“
Mohlo by vás zajímat:
|










Rozšířením stávající konfigurace systému Edgecam na 5osé plynulé obrábění dokázala společnost Kencom z Velké Británie udělat velký krok v oblasti obrábění složitých součástí motorů. Hlavní náplní firmy je obrábění sacích a výfukových ventilů v hlavách válců u různých typů speciálně upravovaných závodních motorů. Společnost se také specializuje na obrábění odlitků, hlavně z odlehčených slitin, do prototypů a malosériové výrobní dávky na automobilových a leteckých trzích. Stejně tak ve firmě využívají možností rychlého vytváření automobilových prototypů a leteckých dílů z bloků, které nově mohou díky Edgecamu obrábět mnohem účinněji.
