Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- 27.08. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 28.08. TestDrive Zeštíhlení a optimalizace procesů
- 29.08. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 01.09. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.09. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 01.09. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 02.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuality
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
- Jon Stevenson produktovým ředitelem v PTC
- Streamline Solutions uvádí ELEMENTS verze 4.4.0
- Siemens rozšiřuje možnosti autonomní výroby
- Internet věcí slabým místem pro domácnosti a firmy
Využíváme CAE nástroje ve výuce |
Autor článku: Petr Fořt | |
Pondělí, 28 Listopad 2022 20:11 | |
Představení základů práce s vývojovými nástrojiNašim cílem bylo na řešení zajímavého technického problému představit nasazení CAE nástrojů integrovaných v Autodesk Inventoru pro zpracování rámových konstrukcí a součástí z plechu. Koncept vývojového úkolu byl rozdělen do několika samostatných etap v rozsahu přibližně šesti vyučovacích hodin plus dvě hodiny věnované technické vizualizaci a prezentaci s využitím VR. Projekt byl rozpracován jako otevřenější téma s možností uživatelské optimalizace. Definovány byly především omezující rozměry a dispozice řešení.
Práce s rámovými konstrukcemi a součástmi z plechuAutodesk Inventor má velmi dobře připraveny dva technické moduly pro konstrukci rámových konstrukcí a práci s ohýbanými součástmi z plechu. Bylo nutné předem vymyslet zajímavé a ilustrativní téma pro využití těchto nástrojů. Finální volba padla na zpracování konstrukčního konceptu digitálního prototypu obytného přívěsu za osobní automobil. Základem práce bylo koncepčně připravit řešení přívěsu složeného ze tří základních konstrukčních uzlů.
Výchozí drátový skelet je základem pro aplikaci CAE postupů umožňujících generovat kompletní rámovou konstrukci. Autodesk Inventor má pro tyto účely připravený nástroj, který je navázán přímo na databázi normalizovaných profilů. Rám nelze v tomto případě pouze vygenerovat, ale také dodatečně modifikovat, což může být zásadní výhodou při optimalizaci tuhosti a hmotnosti finálního konstrukčního řešení. Vygenerované rámy lze analyzovat s využitím FEM nástrojů.
Dalším krokem návrhu přívěsu je vytvoření jednotlivých panelů, které jsou řešeny jako ohýbané součásti z plechu. Panely jsou vytvořeny jako samostatné součásti generované z větší části jako modifikace referenční součásti. Prakticky je tento postup snadnější a při využití plné parametrizace i rychlejší. Lze tak vytvořený rám v poměrně krátké době uzavřít do podoby základního konstrukčního řešení proporcí obytného přívěsu. Časový plán pro projekt umožnil ve finále dokončit pouze základní koncept nosného podvozku pro přívěs se závěsem kol a tažným zařízením.
Konzultace a prezentace projektu s využitím technické vizualizace a VRSoučástí rozsáhlejších výukových projektů u nás na škole je přímé využití metod průmyslové vizualizace a v posledních několika letech také virtuální reality. Výstupy jsou zpracovány na základě konceptu, který máme pro tyto úlohy připraven. V posledním roce jsme zásadně posílili nasazení vysoce výkonných grafických akcelerátorů řady RTX ve spojení s výpočty prezentací a zobrazováním VR studií. Studenti si tam mají možnost zpracovat vizuálně své projekty opravdu na vysoké reprezentativní úrovni a využívají těchto postupů jak na úrovni výuky a ročníkových prací, ale také například ve středoškolské odborné činnosti, soutěžích nebo v maturitních projektech. Pro více informací o našich projektech ve výuce navštivte www.spszr.cz.
Mohlo by vás zajímat:
|