Exkluzivní partner sekce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 15.05. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 16.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 16.05. Simulate at the Speed of Design 2024
- 22.05. Startujeme CATIA V5 & SOLIDWORKS transformaci
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
- 04.06. Školení: GD&T a výkresová dokumentace
- 05.06. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuality
- SOLIDDAYS 2024 budou opět na Seči
- CAD Schroer a i4 MEETING přináší moersland 2024
- Pozvánka na konferenci IT FORUM 2024
- InnovMetric vydává PolyWorks 2024
- Hexagon představuje systém PRESTO
- Oznámení asistenta Noesis s umělou inteligencí
- Seminář BIM a dopravní infrastruktura
- 30minutový webinář TransMagic Aerospace
CAD na www.SystemOnLine.cz
Kreativní soutěž v projektování plná moderních PLM a BIM technologií |
Autor článku: Petr Fořt | |
Pondělí, 15 Duben 2024 23:30 | |
Odborné nasazení moderních metod projektování s využitím digitálních technologií v technické praxi poskytuje napříč realizačním týmem řadu zajímavých možností. VOŠ a SPŠ ve Žďáru nad Sázavou připravila pro své studenty zajímavý soutěžní den. Hlavním cílem třetího ročníku soutěže v projektování s využitím PLM a BIM technologií bylo zpracovat kreativní projekt s využitím postupů založených na tvorbě digitálního prototypu. Škola patří dlouhodobě k pracovištím využívajícím ve výuce postupů a strategie zpracování digitálního prototypu, a to jak v oblasti PLM, tak v oblasti BIM. Odborná výuka je na škole svázána s více jak třicetiletou tradicí rozvoje těchto technologií v ČR. Soutěžící z řad studentů školy si mohli podle svého zájmu vybrat ze dvou samostatných kategorií. Projekt RC automobilu řešený s využitím PLMProjektování s využitím PLM postupů a softwarových nástrojů bylo věnováno řešení samostatného úkolu zpracování projektu malého RC automobilu s řízenou přední nápravou a pohonem dvěma elektromotory s převodovkami. Studenti byli omezeni při realizaci projektu vstupními požadavky na využití standardizovaného pohonu, aplikované na náhon kol a řízení přední nápravy. Vlastní automobil měl být technicky řešen jako expediční offroad pro dlouhodobé cestování v terénu.
Pro řešení digitálního PLM prototypu měli studenti k dispozici nejnovější řadu softwaru od společnosti Autodesk. Pro konstrukci výrobku byla primárně využita aplikace Autodesk Inventor, jejíž výuka má na naší škole dlouhodobou tradici, a to jak v běžné výuce, tak při realizaci maturitních projektů. Studenti měli na zpracování konceptu podvozku modelu a designu jeho karoserie čtyři hodiny čistého času. Za tuto dobu měli pracovat konstrukční návrh podvozku s uchycením pohonu a základní studii řízené přední nápravy včetně konceptu karoserie automobilu a provést jednoduchou materiálovou vizualizaci. Rodinný penzion v podání BIM nástrojůDruhou soutěžní kategorii jsme věnovali projektu digitálního prototypu budovy zpracovaného s využitím BIM aplikace Autodesk Revit. Výuka tohoto softwaru má na VOŠ a SPŠ ve Žďáru nad Sázavou přibližně dvanáctiletou tradici. Základy BIM jsou vyučovány napříč technickými obory s ohledem na jejich specializaci. BIM postupy se ukazují nejen jako skvělý nástroj při řešení projektu vlastní budovy, ale také jako výborný prostředek pro přípravu komplexnějších realizačních projektů zástavby výrobních procesů a infrastruktur ve spojení s PLM daty.
Hlavním úkolem studentů bylo v průběhu čtyř hodin vytvořit koncept BIM projektu malého rodinného penzionu určeného pro ubytování v šesti samostatných pokojích s integrovaným sociálním TZB vybavením. Součástí byl také větší apartmán a relaxační letní terasa pro hosty. Na základě těchto omezujících podmínek měli studenti možnost zpracovat vlastní projekt. ZávěremZpracování digitálního prototypu je na platformě výuky skvělým nástrojem při řešení studentských projektů a modernizace odborné výuky s využitím digitálních technologií. Nasazení tvorby digitálních prototypů poskytuje výborné možnosti a kvalitativní posun v komplexním popisu řešeného projektu. Ať se již jedná o průmyslové PLM nástroje, nebo BIM v oblasti výstavby, jde o vysoce přehledné a názorné postupy vedoucí ke kompletnímu popisu projektu pomocí 2D, 3D dat a atributů. Tyto informace lze ve výchozí části projektu využít například v rámci prvotních konzultací se zákazníky, pro vlastní realizaci projektu, případně v rámci jeho užití.
Závěrem nám dovolte poděkování všem našim studentům za účast na třetím ročníku soutěže. V kategorii PLM zvítězil David Rykr následovaný Jiřím Kolkem a Filipem Jandou. V kategorii BIM zvítězil David Srnský následovaný Pavlem Poulem. Rádi bychom poděkovali společnostem Autodesk a Aricoma za jejich dlouholetou podporu v oblasti rozvoje odborné výuky na VOŠ a SPŠ ve Žďáru nad Sázavou. Poděkování patří také realizačnímu týmu za pomoc s organizací soutěžního dne.
Mohlo by vás zajímat:
|