Partneři Projektu CAD
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 30.10. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 30.10. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 03.11. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 03.11. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 03.11. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 04.11. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 05.11. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.11. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 05.11. ATCx Unlocking Data Science & AI 2025
- 10.11. AutoCAD Electrical – základní kurz
Aktuální články
- MawisUtility: 15 let digitální podpory stavebního řízení
- ARCHICAD 29 „BIMování“ prakticky a jednoduše
- Nová multifunkční hala v Brně bude T-Mobile ARENA
- Umělá inteligence mění engineering
- Zjednodušení švýcarského obrábění v SOLIDWORKS
- Realizujeme projekty na škole s využitím 3D tisku, 9. díl
- ALLPLAN 2026: Vyšší produktivita, přesnost a spolupráce od návrhu po realizaci
- Bentley Systems posouvá umělou inteligenci v oblasti infrastruktury
Studentská stavba virtuální jaderné elektrárny |
| Středa, 05 Březen 2014 18:11 | |
|
Software v hodnotě několika milionů korun poskytl studentům hlavní partner projektu, společnost Dassault Systèmes. „Už Jan Ámos Komenský razil heslo škola hrou. Projektem Cenelín se snažíme uvést tento přístup do praxe i na úrovni vysokého školství. Jde nám hlavně o to, aby si studenti uvědomili komplexnost takových technologických celků jako je jaderná elektrárna, pochopili provázanost poznatků, které si osvojují v teoretických předmětech, a mohli je uplatnit v zatím virtuální praxi,“ uvedl docent Václav Dostál z Fakulty strojní ČVUT. „Snažíme se podporovat studentky a studenty technických oborů a dát jim možnost získat už při studiu zkušenosti s nejnovějšími 3D technologiemi, které využijí v praxi a umožní jim lépe se uplatnit na trhu práce,“ dodal Ján Gajdoš, ředitel společnosti Dassault Systèmes pro Českou republiku. Vedle organizačních příprav a tvorby zázemí se studenti zúčastnili stáže u firmy NIAEP v ruském Jižním Novgorodě. Tady tým získal informace o aplikaci nových softwarových prostředků a využití 3D technologií přímo v projekční kanceláři společnosti Rosatom. Na FS ČVUT nato vznikl nový volitelný předmět Catia pro energetiku pro studenty bakalářského a magisterského programu.
Mohlo by vás zajímat:
|









Stavební tým virtuální jaderné elektrárny Cenelín se více než rok po začátku rozrůstá. Do projektu sdružení Cenen a společnosti Dassault Systèmes se vedle studentů Fakulty strojní ČVUT v Praze zapojil i Energetický ústav Strojní fakulty VUT v Brně a studenti SPŠ Pelhřimov. Ti modelují základní strojní součásti, které se používají v sestavách velkých komponent. Projekt JE Cenelín byl spuštěn na podzim roku 2012. Studenti v jeho rámci řídí pomocí softwarových nástrojů virtuální výstavbu jaderné elektrárny. V první polovině roku 2013 proběhla série školení softwaru Catia V6 a Enovia u firmy Dytron pro doktorandské studenty, kteří své vědomosti nyní budou předávat dalším.
