Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 03.04. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.04. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 06.04. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 06.04. Autodesk Inventor – kurz iLogic
- 06.04. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 11.04. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 11.04. Autodesk Vault – kurz správa dat pro uživatele Autodesk Inventor
- 11.04. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 11.04. Školení: GD&T a výkresová dokumentace
- 12.04. Metrologické školení » Drsnost povrchu
Aktuální články
- Nová roll-to-roll tiskárna Canon Colorado řady M
- Datakit rozšiřuje svou nabídku datových převodníků
- Josef Průša představil svou novou 3D tiskárnu MK4
- Den s virtuální realitou
- Nový systém pro evidenci a sdílení dokumentů realitních projektů
- Jarní várka novinek v Zoner Photo Studiu X
- Festivaly Maker Faire zavítají do dvanácti měst
- 3Dconnexion představuje bezdrátový Numpad Pro
CAD na www.SystemOnLine.cz
První titanový brzdový třmen ze 3D tiskárny |
Středa, 07 Únor 2018 06:40 | |
Tento problém vyřešila právě vysoce moderní 3D tiskárna z Laser Zentrum Nord v Hamburku, která je největší tiskárnou s využitím titanu na světě. Jako materiál je použita titanová slitina Ti6AI4V, která se pro své vlastnosti nejčastěji využívá v průmyslu letectví a kosmonautiky. Tiskárna využívá 400wattové lasery a vyvine teplotou až 700 stupňů Celsia. Samotný vývoj brzdových třmenů pro 3D tisk byl přitom docela krátký. Od prvního nápadu, přes simulace až po první 3D tištěnou součástku uplynuly jen tři měsíce. Proces výroby jednoho třmenu trvá 45 hodin (celkem se nanáší 2 213 vrstev), z toho samotné mechanické, fyzické a chemické leštění a finišování kolem 11 hodin. Sem spadá doladění vzhledu funkčních ploch, např. kontaktní ploch pístu nebo závitů, a to už pomocí pětiosých frézovacích strojů. Stěna komponenty je pak pouhý 1 mm, a maximálně 4 mm. Brzdové třmeny z titanu mají ale především pozoruhodně nízkou hmotnost – váha takto vyrobeného brzdového třmenu je pouhých 2,9 kg, tedy o dva kilogramy méně než když se vyrobí tradičně z hliníkové slitiny. Materiál navíc vydrží tlak až 125 kg na 1 mm plochy. Brzdový třmen měří 41 cm na délku, 21 cm na šířku a 14 cm na výšku, díky tomu se stává v této chvíli největším brzdovým třmenem vyrobeným aditivním způsobem pro osobní automobil. Automobilka mimochodem vyrobila aditivním způsobem i největší hliníkový komponent, a to 63 cm dlouhou desku stěračů předního skla, jež váží pouhých 0,4 kg. První zkoušky brzdových třmenů budou probíhat v první polovině roku, a pokud dopadnou dobře, začne se se sériovou výrobou.
Mohlo by vás zajímat:
|