Google překladač: English Deutsch

HTC VIVERSE spouští globální univerzitní hackathon „VIVERSE Spark“

Autor článku: HTC VIVE / redakce   

Tags: Hackathon | HTC Vive | HTC VIVERSE | Imerzivní světy | Univerzity | VIVERSE Spark

Viverse Spark-2540HTC VIVE spouš­tí pod ve­de­ním plat­for­my VI­VER­SE pro tvor­bu a dis­tri­buci 3D ob­sa­hu vůbec první glo­bál­ní hac­ka­ton. Stu­den­ti uni­ver­zit z ce­lé­ho světa budou sou­tě­žit v bu­do­vá­ní svých vysně­ných imer­ziv­ních světů ur­če­ných k ob­je­vo­vá­ní, hraní a in­ter­ak­ci s ostat­ní­mi. Na ví­tě­ze če­ka­jí fi­nanč­ní od­mě­ny i XR za­ří­ze­ní.

V rámci sou­tě­že VI­VER­SE Spark stu­den­ti roz­vi­nou svou kre­a­ti­vi­tu a při­pra­ví webo­vé pro­jek­ty v pro­stře­dí VI­VER­SE ve třech ka­te­go­ri­ích: Imer­ziv­ní vy­prá­vě­ní, Hry a So­ci­ál­ní zá­žit­ky. Hac­kathon po­skyt­ne stu­den­tům prak­tic­ké zku­še­nos­ti s tvor­bou 3D ob­sa­hu a po­mů­že je při­pra­vit na nad­chá­ze­jí­cí éru pra­cov­ních pří­le­ži­tos­tí v ob­las­ti imer­ziv­ní­ho ob­sa­hu a vý­vo­je her – trhu, jehož hod­no­ta by podle od­ha­dů mohla do roku 2034 do­sáh­nout 125 mi­li­ard do­la­rů.

Do hac­katho­nu se v roce 2025 za­po­jí stu­den­ti z celé řady in­sti­tu­cí, mimo jiné z UC Ber­ke­ley, Car­ne­gie Mellon Uni­ver­si­ty, Sy­ra­cuse Uni­ver­si­ty, NTU, NTHU, NUK, STUST, Sy­ra­cuse Uni­ver­si­ty, CADRE Lab při SJSU, Uni­ver­si­ty of Cin­cin­na­ti, Aca­de­my of Art Uni­ver­si­ty, Ca­li­for­nia State Uni­ver­si­ty East Bay, Io­vi­ne and Young Aca­de­my na USC, UC Ir­vi­ne ICC/VR Lab, Uni­ver­si­ty of Ore­gon, Stony Brook Uni­ver­si­ty, Uni­ver­si­ty of Texas at San An­to­nio, Uni­ver­si­ty of Hous­ton či Rin­g­ling Colle­ge of Art and De­sign.

VIVERSE je otevřený všem návštěvníkům i vývojářům

Hlav­ní před­nos­tí VI­VER­SE je jeho ote­vře­nost. Pod­po­ru­je totiž všech­ny hlav­ní WebXR herní en­gi­ny, včet­ně Unity WebGL, Godot, Thre­eJS, Ba­by­lon, React-Three-Fiber a AFRA­ME. Zá­ro­veň na­bí­zí i ře­še­ní bez nut­nos­ti pro­gra­mo­vá­ní pro­střed­nic­tvím Pla­y­Ca­n­vas, takže se mohou za­po­jit lidé s růz­nou úrov­ní do­ved­nos­tí. VI­VER­SE usnadňuje tvor­bu, hos­ting i ob­je­vo­vá­ní WebXR ob­sa­hu přímo v pro­hlí­že­či a na ja­kém­ko­li za­ří­ze­ní – bez nut­nos­ti in­sta­la­ce.

In­ter­ak­tiv­ní obsah by si měl užít každý bez ohle­du na za­ří­ze­ní, které má k dis­po­zi­ci. Není po­tře­ba špič­ko­vý herní po­čí­tač ani pro­gra­má­tor­ské zku­še­nos­ti. Každý může ve VI­VER­SE oži­vit svou vizi a sdí­let ji s přá­te­li na­příč plat­for­ma­mi a hard­warem.
Mož­nos­ti v ob­las­ti imer­ziv­ních 3D zá­žit­ků, které se ne­u­stá­le vy­ví­je­jí, bude do znač­né míry utvá­řet právě fan­ta­zie stu­den­tů. Právě oni určí, jaké budou další zá­sad­ní apli­ka­ce pro vir­tu­ál­ní a roz­ší­ře­nou re­a­li­tu.

Více in­for­ma­cí a mož­nost za­po­jit se do hac­katho­nu VI­VER­SE Spark 2025 na­jde­te na ofi­ci­ál­ních strán­kách sou­tě­že. Uni­ver­zi­ty, které mají zájem o účast v bu­dou­cích roč­ní­cích, mohou kon­tak­to­vat or­ga­ni­zá­to­ry na ad­re­se edu@viverse.com.

Ak­tu­ál­ní no­vin­ky z hac­katho­nu sle­duj­te na ofi­ci­ál­ních so­ci­ál­ních sí­tích HTC:

Sociální sítě platformy VIVERSE:

Sociální sítě HTC VIVE:

Sociální sítě HTC:

 


Mohlo by vás zajímat: