Google překladač: English Deutsch

Registrace ochranných známek během pár minut

Autor článku: Beneš & Michl   

Tags: Aplikace | Beneš & Michl | Ochranná známka | Patent | Patentoid.cz | Registrace | Studio

patentoid-1550Vyhnout se hodinám strávených ve frontách na úřadech a pročítáním stohů dokumentů při registraci ochranné známky, má nejnovější aplikace Patentoid.cz. Za jedinou aplikací tohoto druhu stojí plzeňské grafické a webové studio Beneš & Michl. To se rozhodlo vyvinout aplikaci na základě vlastních zkušeností. Když je první klient požádal o přihlášení ochranné známky, zabralo jim to týden. Překvapilo je, jak je vše komplikované. Nikde není jasně napsané, jak má registrace vypadat. Člověk si musí sám zjistit spoustu informací. Pokud využije služeb právníka, stojí ho to až 20 tisíc korun.

Žádná jiná služba, která by umožnila registraci ochranné známky online, do té doby v Česku neexistovala. Na rozvoj této myšlenky však kvůli vytíženosti grafického studia nebyl čas. „Až jsme se v pravou chvíli potkali s naším kamarádem Jaroslavem Mrvkou, který si ten nápad vzal pod palec. Opustil kvůli tomu lukrativní zaměstnání v Praze,“ komentuje tehdejší situaci autor myšlenky projektu Patentoid.cz Jakub Michl.

patentoid 1-1550

Nanejvýš 10 minut
Tým pod vedením Jaroslava Mrvky vytvořil aplikaci Patentoid.cz, která přihlašování ochranných známek maximálně zjednodušuje. Člověk vyplní přes internet jednoduchý formulář, což mu zabere nanejvýš deset minut. Patentoid.cz už pak zařídí zbytek. Od rešerší, jestli už stejnou značku či logo někdo neregistroval dřív, přes komunikaci s Úřadem průmyslového vlastnictví, až po vyřízení veškeré dokumentace. Po deseti letech, až platnost známky vyprší, dostane klient včas upozornění. Službu využijí zejména podnikatelé a malé firmy, které nemají k dispozici vlastní právní oddělení.
Vyřízení ochranné známky přes Patentoid.cz stojí 9900 korun, včetně správního poplatku 5 tisíc korun a zaslání hotového osvědčení. Stejná služba u právníka vyjde až dvojnásobně dráž a navíc je většinou nutné se s ním i osobně sejít.
Registrovat ochrannou známku by si podle Mrvky měl každý, kdo to se svou firmou či značkou myslí vážně. Jedině tak je možné práci ochránit před okopírováním a zneužitím. Zaručíte tím, že si zákazník omylem nekoupí službu nebo zboží od někoho jiného v domnění, že kupuje právě od vás.
Více na www.patentoid.cz.


Mohlo by vás zajímat: