Exkluzivní partner sekce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 22.05. Startujeme CATIA V5 & SOLIDWORKS transformaci
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
- 30.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 04.06. Školení: GD&T a výkresová dokumentace
- 05.06. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuality
- Siemens oznamuje NX X pro produktové inženýrství
- Konference 3DEXPERIENCE 2024 v Mnichově
- Eurotech zařazen do Gartner Magic Quadrantu
- Digitální simulace je rychlejší než fyzické prototypy
- Siemens prodá Innomotics firmě KPS Capital Partners
- EMO Hannover 2025 bude zkrácen na 5 dnů
- Čeští studenti vytvořili v CERN systém pomáhající vědcům
- SOLIDDAYS 2024 budou opět na Seči
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Zeleň českých dálnic |
Autor článku: Jan Vaněček | |
Úterý, 10 Listopad 2020 09:55 | |
CÍLEM ZAKÁZKY PASPORTIZACE ZELENĚ bylo vytvořit podrobný pasport zeleně v rozsahu majetkové hranice ŘSD ČR na vybraných dálnicích. Konkrétně šlo o 301 kilometrů dálnic, z toho D0 (16 km), D5 (99,5 km), D8 (94,5 km) a D11 (91,2 km). Pasport zeleně je jedním z nově vznikajících pasportů na Ředitelství silnic a dálnic ČR, které mají sloužit pro efektivnější správu majetku. Náplň pasportu a struktura dat je definována novým vnitřním předpisem B6 – Předpis pro jednotný sběr a evidenci doprovodné vegetace pozemních komunikací v rámci ŘSD ČR. Při sběru dat se vyhodnocovaly všechny prvky vegetace a technické prvky, které jsou důležité při údržbě zeleně (štěrkové plochy, zatravňovací dlažba...). Všem plošným i bodovým prvkům byl určován atribut sklonitosti terénu, rozdělený do tří kategorií, a atribut výšky porostu či prvku. U bodových prvků byl navíc určován atribut šířky koruny. Zpracování se dělalo na základě ortofotosnímků s rozlišením pěti centimetrů na pixel a dalších produktů letecké fotogrammetrie, jímž v této zakázce bylo věrné ortofoto (True Ortofoto) s rozlišením 2 cm/pixel a digitální model povrchu. Fotogrammetrické podklady připravovala firma PRIMIS leteckým snímkováním uvedených dálnic. Vlícovací body pro aerotriangulaci snímků zaměřovali geodeti firmy Hrdlička z poboček Pardubice, Praha, Příbram a Plzeň, přičemž většina vlícovacích bodů byla zaměřena s připojením na základní měřické sítě dálnic, aby byla obsažena vysoká přesnost ortofota v poloze i modelu povrchu ve výšce. Přesnost výsledného ortofota byla testována na vybraných vlícovacích bodech a byla dosažena průměrná směrodatná souřadnicová odchylka 2,5 cm. Dodaná ortofota byla zpracována a jednotlivým uživatelům poskytována pomocí WMS služby z našeho geoserveru. Polohové vyhodnocení ploch vegetace a jednotlivých prvků probíhalo v prostředí programu QGIS dle připravených projektů, aby šlo výsledek transformovat do formátů stanovených předpisem B6. Určení výškových a sklonitostních atributů bylo provedeno na základě rastru relativních výšek objektů a rastru sklonitostí, které byly vytvořeny z podkladových dat v programu FME od kanadské firmy Safe Software. Na zpracování zakázky se podíleli kolegové z našich poboček: v Plzni digitalizovali, v Praze se řešil GIS a mapový server, v Brně pozemkové úpravy. Na zakázce pracovali také kolegové z Hrdlička Slovakia. Díky kvalitní přípravě podkladů a vytvoření komplexní metodiky zpracování dat byla zakázka odevzdána v požadované kvalitě a termínu, tj. za čtyři měsíce od zahájení. Při řešení zakázky hodně pomohlo také metodické upřesnění ze strany objednatele. Autor pracuje ve společnosti Hrdlička. www.hrdlicka.cz
Mohlo by vás zajímat:
|