V posledních letech se pohled na automobilovou dopravu výrazně proměňuje. Vlastnictví automobilu již neznamená pouze výhody přepravy či potvrzení sociálního statusu, ale přináší s sebou i negativa, jako jsou přeplněné silnice, obtížné parkování, emise a jejich dopad na životní prostředí a zvyšující se ceny pohonných hmot. Tyto celospolečenské tendence vedou k hledání alternativních řešení v oblasti pozemní dopravy. Inženýrská a vývojová kancelář BEKO Engineering, spol. s r. o., se rozhodla čelit těmto výzvám a vytvořit studii možného řešení elektromobility v budoucnosti.
Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
- 05.05. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 15.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuality
- Siemens kupuje Wevolver
- Přesnost a výkon s Figure 4 Tough 75C FR Black
- VariCAD a VariCAD Viewer v nové verzi 2025-2.01
- Automobilový průmysl na prahu velké změny: Jste připraveni na éru 3DEXPERIENCE?
- Dassault Systèmes a Airbus rozšiřují strategické partnerství
- Jak se nejrychleji dostat k potřebnému náhradnímu dílu
- 3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025
- Právě vychází VOLTA a modeFRONTIER 2025R2
CAD na www.SystemOnLine.cz
Automotosport byl odjakživa domovem nejmodernějších technologií. Inženýři se díky nim snaží stvořit vozy rychlejší, silnější a spolehlivější než dravá konkurence. Nizozemský tým Van Amersfoort Racing, soutěžící v prestižních seriálech Formula 3 a Formula 4, není výjimkou. Vyrostla zde řada budoucích šampionů, včetně současných hvězd Formule 1 Charlese Leclerca nebo Maxe Verstappena. V tomto týmu nespí na vavřínech, hledají další cesty ke zdokonalení. 3D tisk zde začali využívat přímo technici při přípravě a servisu formulových vozů, ale pomáhá také jezdcům při závodních simulacích.
Díky mnohým entuziastům, kteří sami nakupovali komponenty pro 3D tiskárny a doma je skládali, aby si vytiskli různé 3D panáčky, věšáky, sklenice nebo lampičky, začali se 3D tiskem zabývat i giganti ve světě IT a začali hledat cestu, jak možnosti, které nabízí 3D tisk, začít implementovat v průmyslu. Na výsledky nebylo potřeba dlouho čekat – přínosy 3D tisku v průmyslu jsou neuvěřitelné, pokud se k němu přistupuje správně.
Společnost DB Regio objednala 18 tříčlánkových nízkopodlažních elektrických trakčních jednotek Mireo, které budou nasazeny v regionální železniční síti Lužice (Lausitz), ve spolkových zemích Brandenbursko a Sasko. Smlouva byla podepsána dne 13. února 2020. Nové tříčlánkové elektrické trakční jednotky od společnosti Siemens Mobility patří do nové produktové platformy Mireo. Na vývoji její elektrické i mechanické části se významně podílejí pracovníci Engineeringu Siemens Mobility v Praze, Plzni a Ostravě. Nová elektrická trakční jednotka pro Lužici nabízí 180 míst k sezení, zvýšené pohodlí pro cestující a umožňuje bezbariérové cestování.
Čtyřosé horizontální obráběcí centrum HPX63 II firmy Mitsui Seiki je vylepšenou verzí stroje HPX63. Oproti předchůdci však je o 70 % rychlejší a menší (5554 mm × 3530 mm). Obráběcí centrum HPX63 II, které je schopné obrábět části o velikosti až 1050 mm × 1050 mm (průměr × výška), bylo vytvořeno pro zpracování přesných dílů střední velikosti a má velikost palety 630 mm čtverečních a maximální zatížení stolu 1200 kg. Přesnost umístění a opakovatelnost jsou ± 0,001 mm (jeden mikron). Zdvihy osy X, Y a Z jsou 1000 mm, 800 mm a 900 mm.
Od 16. do 21. září 2019 se v Hannoveru uskuteční 22. ročník veletrhu EMO. Vedoucí světový veletrh zpracování kovů se koná opět v Německu, které je třetím největším trhem obráběcích strojů na světě. Představí se zde všichni významní výrobci výrobní techniky. Na začátku května bylo přihlášeno 2030 vystavovatelů ze 47 zemí. Mezi nimi jsou přední firmy trhu, například DMG Mori, FFG, Mazak, Siemens, Grob, Doosan, Fanuc, Okuma, Makino, Index, GF Machining Solutions, Chiron, Trumpf, SLM, Stratasys, Paul Horn, Iscar, Sandvik, Kuka a mnoho dalších.
Technologická skupina Siemens se stane integračním partnerem pro Volkswagen Industrial Cloud a bude hrát klíčovou úlohu v zajištění, aby stroje a zařízení od různých dodavatelů používané ve 122 výrobních závodech koncernu Volkswagen, byly efektivně propojeny do cloudu. Výsledná transparentnost a analýza dat bude tvořit technologický základ pro další zlepšování produktivity ve výrobních závodech Volkswagen. Siemens a dodavatelé strojů a zařízení navíc zpřístupní aplikace z operačního systému pro internet věcí Siemens MindSphere v platformě Volkswagen Industrial Cloud.
Získejte permanentní vstupenku zdarma
HANNOVER MESSE je přední světový průmyslový veletrh. Jeho hlavní téma „Integrated Industry – Industrial Intelligence“ představuje dopodrobna digitalizaci výroby a energetických systémů. Vedle šesti vedoucích veletrhů – IAMD / Integrated Automation, Motion & Drives, Digital Factory, Energy, Industrial Supply, ComVac a Research & Technology – zahrnuje zvláštní oblasti pro startupy a témata věnovaná práci a profesní kariéře. Program veletrhu doplňuje více než 90 konferencí a fór. Nadcházející veletrh HANNOVER MESSE se uskuteční od 1. do 5. dubna 2019 v Hannoveru. Partnerskou zemí veletrhu HANNOVER MESSE 2019 je Švédsko.
Bezplatnou permanentní vstupenku na veletrh získáte zde.
Výrobce automobilů Renault snížil díky produktu Siemens Simcenter Amesim čas potřebný k identifikaci modelu o 80 %. Současně dosáhl významného snížení nákladů a podstatně zefektivnil mezioborovou týmovou spolupráci v rámci celé skupiny.
Velká data bývají považována za zázračný prostředek k získávání statistických informací a prognóz. Místo analýzy dat, kdy ex post zjišťujeme, co se stalo, se začínáme ptát, proč se to stalo a co se může stát v budoucnu. Prediktivní analýza spojuje fyzikální simulace s data miningem, statistickým modelováním a adaptivním učením. Na základě často se vyskytujících částí dat se vytváří prediktivní modely systémů. Pomocí těchto modelů je možné odhadnout na základě již dostupných dat chování výrobku v budoucím provozu.
V dnešní době je kladen veliký důraz na snižování nákladů a zkracování výrobních časů. Při vývoji nového výrobku či zařízení se ve většině případů začíná s prototypem. Od prototypu očekáváte, že bude co nejvěrněji simulovat výsledný produkt. Jelikož vývoj produktu je časově velice náročná záležitost, je nutností, aby prototyp byl vyroben v co nejkratším čase při zachování požadované kvality. V tomto ohledu se čím dál tím více využívá technologií Rapid Prototyping – rychlé výroby prototypů.
Koncem ledna 2018 představil Nanosoft aktualizovanou verzi známé CAD platformy – nanoCAD Plus 8.5. Nejnovější aktualizace programu nanoCAD Plus 8.5 zahrnuje intenzívní práci s mraky bodů, soubory DWG a IFC, rastrovými údaji a PDF podkladovými vrstvami; import vektorových a rastrových dat do formátu DWG z PDF podkladů; materiály a podporu osvětlení. Zvýšení rychlosti nanoCADu je to, po čem toužili uživatelé. Počítače jsou v dnešní době stále silnější, grafické karty jsou produktivnější, objem dat je obrovský a musí být zpracováván rychle.
Seznámení se s novými postupy technologických operací v průmyslu a s exponovanou výrobou nebývá v praxi příliš snadné. Osvojení určité technologie na zařízeních vznikajících v průmyslové praxi globálně napříč odbornými týmy je o to složitější. Zobrazovací systémy vázané na principy virtuální reality mohou být v této oblasti výrazně nápomocny. Spojení rychlé komunikace s precizně prezentovanými daty může předejít v konstrukci výrobků a jejich užití řadě složitých situací.