Exkluzivní partner sekce
Aktuality
- Rockwell a NVIDIA se podílejí na vývoji autonomních mobilních robotů
- FalconEditor pro digitální dvojčata a simulace
- Siemens Process Simulate pro nýtování držáků okapů
- Představení veletrhu Formnext Chicago 2025
- OSTROJ využívá k prototypování virtuální realitu
- Seminář Advanced Engineering TECH DAY 2024
- ABB Robotika spouští celosvětovou soutěž pro startupy
- Nové možnosti kovového 3D tisku pro český průmysl
CAD na www.SystemOnLine.cz
Kola se valí z Ostravy |
Čtvrtek, 19 Březen 2009 11:26 | |
Nasazení CAD/PLM systému v dynamicky se rozvíjejícím podniku na výrobu autokol
Výkresová dokumentaceBěhem návrhu systému a jeho implementace byl kladen velký důraz na využití stávajících archívů dokumentace, která byla vedena jak v elektronické, tak v papírové formě. Jednalo se výhradně o 2D dokumentaci pořizovanou v systému AutoCAD. Tato dokumentace obsahovala zejména standardní podnikové díly a konstrukce, které se opakovaně využívaly v nových projektech. Hlavním důvodem byla velká časová náročnost spojená s přemodelováním veškerých standardních dílů do 3D. Byla vytvořena metodika práce, která pomocí vazeb v PLM systému ENOVIA SmarTeam kombinuje jednotlivé verze výkresů dílů vytvořených v různých CAD systémech. Všechny nové projekty jsou konstruovány ve 3D a k nim vzniká patřičná výkresová dokumentace. Standardní díly, které se nemodifikují a jsou reprezentovány pouze pomocí 2D výkresů, se propojují vazbou do celkové struktury nářadí a jsou pak automaticky zobrazeny v kusovníkové struktuře. Cílem je samozřejmě úplný přechod všech standardních dílů a konstrukcí na 3D. Tento proces je nastartován od samého počátku užívání PLM systému a se změnami jednotlivých položek v nových projektech k němu postupně dochází.Předávání informacíDalším úkolem bylo datové propojení oddělení vývoje kol a konstrukce postupového lisovacího nářadí. V oddělení vývoje vzniká na základě požadovaných parametrů zákazníka návrh a konstrukce kola. Tato konstrukce pak slouží jako vstup pro konstrukci postupového lisovacího nářadí. Hlavním přínosem PLM systému v tomto procesu je předávání informací o změnách, které na konstrukci kola nastávají. Tyto změny je samozřejmě nutné promítnout do konstrukce lisovacího nářadí. PLM systém umožňuje konstruktérům úzkou spolupráci na projektu a zajišťuje jednoznačné označení a uložení dat v patřičných verzích ve struktuře daného projektu. Kusovníky jsou automaticky přenášeny do výrobního informačního systému FACTORY v požadované podobě. Zde následně probíhá technologie přípravy výroby a plánování výroby. Jednotlivé pozice jsou v ERP doplněny o čísla položky (jednoznačný identifikátor informačního systému) a tato čísla jsou pomocí integrace přenášena zpět do PLM databáze a do razítek výkresů jednotlivých dílů.
Výroba bez výkresůK dalšímu využití PLM systému došlo v oddělení technologie a na dílnách, kde pomocí web klientů ENOVIA SmarTeam a integrovaných prohlížečů si jednotliví pracovníci mohou prohlédnout a zkontrolovat platnou technickou dokumentaci.Nasazení 3D CAD a PLM systému přineslo společnosti HLA časové úspory v oblasti předvýroby, zejména při konstrukci postupového nářadí a výměny platných dat s dodavateli. Největším přínosem je ovšem zvýšení kvality pořizovaných dat a plná kontrola nad změnovým řízením. Vizí společnosti HLA v oblasti CAD/PLM je v nejbližší době úplný přechod na 3D s plným využitím možností CAD systému CATIA, automatizace procesů výměny dat a informací mezi odděleními pomocí WorkFlow a postupný přechod k bezvýkresové výrobě. Autor, Ing. Josef Svoboda, pracuje jako PLM Project Manager společnosti DYTRON. Společnost Hayes Lemmerz Autokola vznikla v roce 1993 jako joint venture společností Nová huť a amerického koncernu Hayes Wheels International. Od roku 1997 je pak firma Hayes Lemmerz Autokola ve stoprocentním vlastnictví koncernu Hayes Lemmerz International. Od svého vzniku v roce 1993 prošla firma Hayes Lemmerz Autokola výrazným rozvojem. Díky investicím a růstu produktivity práce narostl objem roční produkce z původních 1,9 mil. kol v roce 1993 na více než 7,2 mil kol v roce 2007 při současném 40procentním poklesu počtu zaměstnanců. Společnost dodává své výrobky zákazníkům po celém světe. Mezi největší zákazníky patří firmy General Motors, Volkswagen, KIA, Ford, Suzuki, Toyota, PSA. V segmentu kol pro vysokozdvižné vozíky jsou to pak např. firmy NACCO, Still, Daewoo a Trelleborg.
Mohlo by vás zajímat:
|