Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 05.05. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 15.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuality
- Přesnost a výkon s Figure 4 Tough 75C FR Black
- VariCAD a VariCAD Viewer v nové verzi 2025-2.01
- Automobilový průmysl na prahu velké změny: Jste připraveni na éru 3DEXPERIENCE?
- Dassault Systèmes a Airbus rozšiřují strategické partnerství
- Jak se nejrychleji dostat k potřebnému náhradnímu dílu
- 3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025
- Právě vychází VOLTA a modeFRONTIER 2025R2
- Jak může MODSIM optimalizovat proces návrhu
CAD na www.SystemOnLine.cz
Kola se valí z Ostravy |
Čtvrtek, 19 Březen 2009 11:26 | |
Výkresová dokumentaceBěhem návrhu systému a jeho implementace byl kladen velký důraz na využití stávajících archívů dokumentace, která byla vedena jak v elektronické, tak v papírové formě. Jednalo se výhradně o 2D dokumentaci pořizovanou v systému AutoCAD. Tato dokumentace obsahovala zejména standardní podnikové díly a konstrukce, které se opakovaně využívaly v nových projektech. Hlavním důvodem byla velká časová náročnost spojená s přemodelováním veškerých standardních dílů do 3D. Byla vytvořena metodika práce, která pomocí vazeb v PLM systému ENOVIA SmarTeam kombinuje jednotlivé verze výkresů dílů vytvořených v různých CAD systémech. Všechny nové projekty jsou konstruovány ve 3D a k nim vzniká patřičná výkresová dokumentace. Standardní díly, které se nemodifikují a jsou reprezentovány pouze pomocí 2D výkresů, se propojují vazbou do celkové struktury nářadí a jsou pak automaticky zobrazeny v kusovníkové struktuře. Cílem je samozřejmě úplný přechod všech standardních dílů a konstrukcí na 3D. Tento proces je nastartován od samého počátku užívání PLM systému a se změnami jednotlivých položek v nových projektech k němu postupně dochází.![]() Předávání informacíDalším úkolem bylo datové propojení oddělení vývoje kol a konstrukce postupového lisovacího nářadí. V oddělení vývoje vzniká na základě požadovaných parametrů zákazníka návrh a konstrukce kola. Tato konstrukce pak slouží jako vstup pro konstrukci postupového lisovacího nářadí. Hlavním přínosem PLM systému v tomto procesu je předávání informací o změnách, které na konstrukci kola nastávají. Tyto změny je samozřejmě nutné promítnout do konstrukce lisovacího nářadí. PLM systém umožňuje konstruktérům úzkou spolupráci na projektu a zajišťuje jednoznačné označení a uložení dat v patřičných verzích ve struktuře daného projektu. Kusovníky jsou automaticky přenášeny do výrobního informačního systému FACTORY v požadované podobě. Zde následně probíhá technologie přípravy výroby a plánování výroby. Jednotlivé pozice jsou v ERP doplněny o čísla položky (jednoznačný identifikátor informačního systému) a tato čísla jsou pomocí integrace přenášena zpět do PLM databáze a do razítek výkresů jednotlivých dílů.
Výroba bez výkresůK dalšímu využití PLM systému došlo v oddělení technologie a na dílnách, kde pomocí web klientů ENOVIA SmarTeam a integrovaných prohlížečů si jednotliví pracovníci mohou prohlédnout a zkontrolovat platnou technickou dokumentaci.Nasazení 3D CAD a PLM systému přineslo společnosti HLA časové úspory v oblasti předvýroby, zejména při konstrukci postupového nářadí a výměny platných dat s dodavateli. Největším přínosem je ovšem zvýšení kvality pořizovaných dat a plná kontrola nad změnovým řízením. Vizí společnosti HLA v oblasti CAD/PLM je v nejbližší době úplný přechod na 3D s plným využitím možností CAD systému CATIA, automatizace procesů výměny dat a informací mezi odděleními pomocí WorkFlow a postupný přechod k bezvýkresové výrobě. Autor, Ing. Josef Svoboda, pracuje jako PLM Project Manager společnosti DYTRON. Společnost Hayes Lemmerz Autokola vznikla v roce 1993 jako joint venture společností Nová huť a amerického koncernu Hayes Wheels International. Od roku 1997 je pak firma Hayes Lemmerz Autokola ve stoprocentním vlastnictví koncernu Hayes Lemmerz International. Od svého vzniku v roce 1993 prošla firma Hayes Lemmerz Autokola výrazným rozvojem. Díky investicím a růstu produktivity práce narostl objem roční produkce z původních 1,9 mil. kol v roce 1993 na více než 7,2 mil kol v roce 2007 při současném 40procentním poklesu počtu zaměstnanců. Společnost dodává své výrobky zákazníkům po celém světe. Mezi největší zákazníky patří firmy General Motors, Volkswagen, KIA, Ford, Suzuki, Toyota, PSA. V segmentu kol pro vysokozdvižné vozíky jsou to pak např. firmy NACCO, Still, Daewoo a Trelleborg.
Mohlo by vás zajímat:
|