Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 05.05. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.05. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.05. Webinář Optimalizace PCB z pohledu tepelného managementu v programu Ansys Icepak...
- 12.05. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 13.05. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 14.05. Tolerance Management Fórum
- 15.05. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 15.05. ATCx Simulate at the Speed of Design
- 15.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuality
- VariCAD a VariCAD Viewer v nové verzi 2025-2.01
- Automobilový průmysl na prahu velké změny: Jste připraveni na éru 3DEXPERIENCE?
- Dassault Systèmes a Airbus rozšiřují strategické partnerství
- Jak se nejrychleji dostat k potřebnému náhradnímu dílu
- 3DEXPERIENCE CONFERENCE 2025
- Právě vychází VOLTA a modeFRONTIER 2025R2
- Jak může MODSIM optimalizovat proces návrhu
- Manifest uvádí Parallax Volumetric AM Evaluation Kit
CAD na www.SystemOnLine.cz
Rozvoj dovedností žáků pro budoucí uplatnění |
Autor článku: Marie Gregůrková a Karel Heinige | |
Pondělí, 11 Duben 2016 00:00 | |
Jeden rok skutečně nestačí. Vzdělávání je proces. Jak ale zkvalitnit a urychlit proces technického vzdělávání? Patří nové technologie do výuky na základních školách? Jistě budete se mnou souhlasit, že ano. Jednoznačně. Žijeme přece ve 21. století a technika není strašák. Technika je to, s čím se setkáváme a pracujeme v každodenním životě. Kam na základní škole výuku techniky zařadit. Co je obsahem výuky a jaká je náplň pracovních činností např. podle školního vzdělávacího programu Člověk a svět práce? Odpovídá potřebám rozvoje dovedností žáků pro budoucí uplatnění? Je zvolený obsah ve výuce dostačující? Jak je to u vás na škole? Nelze s tím hnout? A co děti? Jak dostat k dětem na základních školách výhody technického vzdělávání a nových technologií? Jak rozvíjet jejich zájem o techniku a usnadnit jim rozhodování pro budoucí uplatnění? Taky jste se setkali s otázkou Bude je to bavit? Děti už to baví. A díky komu? Díky vám vyučujícím. Pár příkladů: Studenti Katedry aplikované fyziky a techniky PF Jihočeské Univerzity v Českých Budějovicích se během průběžné pedagogické praxe studentů učitelství technické výchovy pod vedením PaedDr. Aleny Poláchové zaměřili na vzdělávací oblast Svět práce a Design a konstruování a Jak pracuje konstruktér. Na ZŠ Matice školské v Českých Budějovicích ověřili zvládnutí konstruování v Solidworks se žáky 6. třídy. Zvládli to. Žáci i žákyně nadšeni. Na SOŠ Frýdek Místek v rámci projektu NatTech vyučují žáky 2. stupně základních škol modelování ve 3D Solidworks. Se žáky zopakují základy pravoúhlé axonometrie, děti vytvoří model v Solidworks, naučí se čtení kót a pak jednoduše převedou data do *.stl a vytisknou na 3D tiskárně. A aby měly porovnání mezi 3D tiskem a skutečnou výrobou, ten stejný díl na jednoduché frézce pod odborným vedením vyfrézují. Partner nejen dodavatelNa trhu je široké spektrum dodavatelů nejmodernějších učebních pomůcek a technologií. Vyučující si mohou vybírat. S čím jim však málokdo pomůže jsou metodika nových technologií, příklady jak učit. Jak nebýt zatížen ve svém volném čase přípravami, ale věnovat se přímo kvalitní výuce. Máte zkušenosti i vy? Podělte se s námi jak probíhá výuka u vás na základní škole. Připravujme společně děti pro budoucnost. Technické vzdělání pro základní školyEDU poradenství uspořádalo v Hradci Králové 28. dubna 2016 vzdělávací seminář s názvem „Rozvoj dovedností žáků pro budoucí uplatnění“, cílený především na technickou výuku na základních školách. Pedagogové na realizovaných projektech předvedli příklady a výukové hodiny se 3D CAD programy pro design a konstruování, 3D tisk. Ukázali rozdíly mezi obráběním a 3D tiskem nebo vysvětlili styl výuky robotiky na dostupných učebních pomůckách. Myslím, že většinu přítomných pedagogů program zaujal, i když výjimky potvrzují pravidlo. Jeden z pedagogů odešel už o přestávce, údajně se slovy: „Vždyť to vůbec není pro základní školy!“ Pravdou je, že technické vzdělávání a rozvoj technických schopností na základních školách pokulhává, vždyť byly zrušeny i dílny. O to víc stojí za uznání snaha Marie Gregůrkové z EDU poradenství, která nelení a snaží se hledat cesty, jak technické vzdělání na základních školách rozvíjet. Mohou jí v tom pomáhat zkušenosti ze zahraničí, kde zvídaví jedinci dokážou ovládat poměrně sofistikované CAD programy už v předškolním věku. V něm mají jistě na dítě velký vliv šikovní rodiče nebo prarodiče, ale škola by měla umět technické dovednosti nadaných žáků podchytit a dále je vhodně rozvíjet. V letošním roce Marie Planchard na konferenci Solidworks World dokonce představila aplikaci z dílny Solidworks – Solidworks Apps for Kids – která plně využívá možností současné dětmi hojně využívané techniky a jejich schopnosti si hrou osvojovat nové znalosti. Tato aplikace byla, a škoda že jen letmo, představena i na tomto vzdělávacím semináři. Prezentované činnosti byly sice z realizovány až na druhém stupni ZŠ, ale podobné semináře se pokouší najít cestu, jak záběr rozšířit. Chce to ovšem pedagogy se zápalem pro věc a podporu z vyšších kruhů, tedy především z Ministerstva školství.
Mohlo by vás zajímat:
|