mechatronika musí projít rukama studentů
V životě nás potkává množství situací, kdy bychom rádi myšlenku nebo „sen“ přeměnili na realitu. Takové sny máme i my dospělí, kteří pracujeme s virtuální realitou. Něco se navrhne, namodeluje, ale mnohokrát nedojde z různých příčin k realizaci projektu. Ale jsou i případy, kdy autor realizaci obětuje všechen svůj čas, o úsporách nemluvě. Takto to bylo i v případě modelu výtahu, kdy v duchu „škola hrou“ byla možnost se něco naučit a naučené zúročit realizací, abychom si pak mohli trochu pohrát a dále zdokonalovat.
Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 28.08. TestDrive Zeštíhlení a optimalizace procesů
- 29.08. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 01.09. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.09. Autodesk Fusion 360 – základní kurz (úvod do parametrického modelování)
- 01.09. Autodesk Inventor – návrh trubek a potrubí (Tube and Pipe Design)
- 02.09. Autodesk Fusion 360 – pro uživatele Autodesk Inventor
- 03.09. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 04.09. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.09. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 08.09. AutoCAD Electrical – základní kurz
Aktuality
- Vylepšení použitelnosti a výkonu v Coreform Cubit 2025.8
- Offline režim a další novinky v softwaru SOLIDWORKS
- GibbsCAM na EMO Hannover 2025 – Přijďte se inspirovat
- Strategická investice Autodesku do stat-upu Toolpath
- Jon Stevenson produktovým ředitelem v PTC
- Streamline Solutions uvádí ELEMENTS verze 4.4.0
- Siemens rozšiřuje možnosti autonomní výroby
- Internet věcí slabým místem pro domácnosti a firmy
V době, kdy konečně dopisuji tento článek, je tomu právě rok, co společnost ROKO AERO předvedla na střeše bývalého Baťova mrakodrapu ve Zlíně, nyní sídle krajského úřadu, dva nové modely letadel NG4 a NG4 UL. Vývoj letadel byl financován z vlastních zdrojů a svůj potenciál prokázalo špičkové konstrukční oddělení i management. Pro naše čtenáře je hlavně zajímavá ta skutečnost, že většina konstrukčních řešení byla projektována v programu SolidWorks, jehož licence společnost zakoupila přes firmu SolidVision pouhých 8 měsíců před uvedením konečných výrobků.
Jediná analýza toku kapalin a plynů plně začleněná do SolidWorksSolidWorks Flow Simulation je dalším z řady výpočetních programů, které výrazným způsobem přibližují úzce specializované funkce konstruktérům a tím umožňují daleko větší použití těchto programů v praxi. I dnes stále ještě slýcháváme „výpočty jsou moc složité“, „nemáme žádného odborníka na výpočty“, „specialista na výpočty se nám nevyplatí“, „my nevyvíjíme žádná auta ani letadla“, atd. Nicméně i přes tyto hlasy se v posledních letech problematika výpočtů a analýz dostává stále více do popředí a stále více firem začíná těchto služeb využívat.


Statické vizualizace se v současnosti již staly standardem při představování architektonických nebo strojírenských projektů ve fázi jejich přípravy. Prezentace za pomocí statické vizualizace jsou obvykle také rozšířeny video-sekvencemi s přelety a průchody, případně představením funkčností výrobku. Dalo by se říci, že statická vizualizace se stala běžnou a účinnou součástí obchodní komunikace a nástrojem marketingu. Dnes dostupné technologie ale již umožňují vytvoření interaktivních 3D vizualizací.
Současný automobilový průmysl je stále více závislý na elektronických datech produktu sloužících k vývoji a výrobě. V důsledku této závislosti mohou problémy s kvalitou dat produktu vést k problémům ve vývoji a výrobě produktů. K eliminaci těchto problémů se výrobci v automobilovém průmyslu dohodli na vytvoření společného týmu, který stanovuje podmínky pro tvorbu elektronických dat produktu.

Nasazení CAD/PLM systému v dynamicky se rozvíjejícím podniku na výrobu autokol
Koncern Hayes Lemmerz patří mezi nejvýznamnější celosvětové producenty ocelových a hliníkových autokol. V roce 1993 byl založen v Ostravě v areálu Nové huti nový závod koncernu – Hayes Lemmerz Autokola (HLA). Díky investicím a rostoucí produktivitě práce se u dynamicky rozvíjejícího podniku od jeho založení několikanásobně zvýšila produkce kol na 7,2 mil. kol v roce 2007.



na kvalitu frézované konkávní a konvexní plochyProblematika možnosti ovlivnění kvality frézované šikmé plochy nastavením parametrů CAM systémů byla popsaná v předešlém čísle časopisu. Šikmá plocha byla obráběná dvěma způsoby, přičemž vedlejší pracovní pohyb nástroje byl v jednom případě ve vertikálním směru a v případě druhém v horizontálním směru. Vzorky byly ve všech případech obráběné válcovou čelní frézou a kopírovací frézou. V obou případech byla drsnost obrobené plochy měřená drsnoměrem v příčném i v podélném směru, přičemž byla sledována hodnota maximální výšky nerovnosti profilu drsnosti povrchu.