Pod pojmem „Průmysl 4.0“ si už skoro každý dokáže něco představit – ať už je to intenzívní využití senzorů ke sledování výroby, připojení cloudových úložišť k agregování těchto dat a generování reportů, nebo automatizace samotných továren pomocí robotických pracovníků. Od nepaměti však k rozvoji elektroniky a počítačů patří ještě jedna výzva, a tou je zjednodušování uživatelského rozhraní a rozšiřování řad uživatelů, kteří chápou, co se v systému děje, případně jak jej upravit.
- 26.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.01. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 16.01. AutoCAD - kurz pro středně pokročilé
- 20.01. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 03.02. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
Aktuality
- Systém řízení pohybu robota v reálném čase z FEL ČVUT
- PTC, Microsoft a Volkswagen Group spolupracují na Codebeamer Copilotu
- Ještě jsou volná místa na Aquathermu Nitra 2025
- AIE uvádí na trh Wankelův rotační motor 40ACS
- Hluboká fyzikální simulace s umělou inteligencí
- E-book: Objevte vylepšení v SOLIDWORKS 2025
- Další materiály iSQUARED pro 3D tiskárny Stratasys
- Cyber Week – slevy až 25 % na licence Autodesk
CAD na www.SystemOnLine.cz
AQUAEL patří mezi největší výrobce akvárií na světě. Ve své továrně v Suvalkách v Polsku tato společnost úspěšně nasadila kolaborativního robota UR5, který automatizuje proces výroby topítek pro akvária. Pořízení kobota znamenalo snížení času výroby a umožnilo zaměstnancům přesunout se na jiné pozice v rámci výroby. Návratnost investice do pořízení kobota UR5 se odhaduje na 16 až 18 měsíců a společnost již nyní plánuje pořídit další roboty z portfolia Universal Robots.
Dny Bundesgartenschau (BUGA), které jsou tradičním místem pro prezentaci trendů a novinek v oblasti urbanismu a architektury, patří minulosti. Kromě stromů a květin bylo možné na loňské akci BUGA v Heilbronnu obdivovat také unikátní dřevěný pavilón. Autoři jeho návrhu z Ústavu pro výpočetní design a stavbu Univerzity ve Stuttgartu (ICD) čerpali inspiraci z přírody. Od svého založení v roce 2008 ICD vyvíjí inovativní, počítačem podporované návrhy a konstrukční procesy.
Pokud více zpřístupníme pokročilé technologie a nástroje ve vývoji, tak výrazně zvýšíme šanci, že získáme více hodnotných a inovativních řešení. Této premise věří i společnost Altair, která kromě jiného nabízí softwarové aplikace zaměřené na snadné používání zejména v konstrukčních odděleních. Ty ale i přes jednoduché uživatelské rozhraní používají na pozadí nejvyspělejší simulační technologie. Pro takové simulace navíc díky novým výpočetním metodám není potřeba pořizovat nijak vysoce výkonný a drahý hardware.
V posledních letech se pohled na automobilovou dopravu výrazně proměňuje. Vlastnictví automobilu již neznamená pouze výhody přepravy či potvrzení sociálního statusu, ale přináší s sebou i negativa, jako jsou přeplněné silnice, obtížné parkování, emise a jejich dopad na životní prostředí a zvyšující se ceny pohonných hmot. Tyto celospolečenské tendence vedou k hledání alternativních řešení v oblasti pozemní dopravy. Inženýrská a vývojová kancelář BEKO Engineering, spol. s r. o., se rozhodla čelit těmto výzvám a vytvořit studii možného řešení elektromobility v budoucnosti.
Automotosport byl odjakživa domovem nejmodernějších technologií. Inženýři se díky nim snaží stvořit vozy rychlejší, silnější a spolehlivější než dravá konkurence. Nizozemský tým Van Amersfoort Racing, soutěžící v prestižních seriálech Formula 3 a Formula 4, není výjimkou. Vyrostla zde řada budoucích šampionů, včetně současných hvězd Formule 1 Charlese Leclerca nebo Maxe Verstappena. V tomto týmu nespí na vavřínech, hledají další cesty ke zdokonalení. 3D tisk zde začali využívat přímo technici při přípravě a servisu formulových vozů, ale pomáhá také jezdcům při závodních simulacích.
Díky mnohým entuziastům, kteří sami nakupovali komponenty pro 3D tiskárny a doma je skládali, aby si vytiskli různé 3D panáčky, věšáky, sklenice nebo lampičky, začali se 3D tiskem zabývat i giganti ve světě IT a začali hledat cestu, jak možnosti, které nabízí 3D tisk, začít implementovat v průmyslu. Na výsledky nebylo potřeba dlouho čekat – přínosy 3D tisku v průmyslu jsou neuvěřitelné, pokud se k němu přistupuje správně.
Společnost DB Regio objednala 18 tříčlánkových nízkopodlažních elektrických trakčních jednotek Mireo, které budou nasazeny v regionální železniční síti Lužice (Lausitz), ve spolkových zemích Brandenbursko a Sasko. Smlouva byla podepsána dne 13. února 2020. Nové tříčlánkové elektrické trakční jednotky od společnosti Siemens Mobility patří do nové produktové platformy Mireo. Na vývoji její elektrické i mechanické části se významně podílejí pracovníci Engineeringu Siemens Mobility v Praze, Plzni a Ostravě. Nová elektrická trakční jednotka pro Lužici nabízí 180 míst k sezení, zvýšené pohodlí pro cestující a umožňuje bezbariérové cestování.
Čtyřosé horizontální obráběcí centrum HPX63 II firmy Mitsui Seiki je vylepšenou verzí stroje HPX63. Oproti předchůdci však je o 70 % rychlejší a menší (5554 mm × 3530 mm). Obráběcí centrum HPX63 II, které je schopné obrábět části o velikosti až 1050 mm × 1050 mm (průměr × výška), bylo vytvořeno pro zpracování přesných dílů střední velikosti a má velikost palety 630 mm čtverečních a maximální zatížení stolu 1200 kg. Přesnost umístění a opakovatelnost jsou ± 0,001 mm (jeden mikron). Zdvihy osy X, Y a Z jsou 1000 mm, 800 mm a 900 mm.
Od 16. do 21. září 2019 se v Hannoveru uskuteční 22. ročník veletrhu EMO. Vedoucí světový veletrh zpracování kovů se koná opět v Německu, které je třetím největším trhem obráběcích strojů na světě. Představí se zde všichni významní výrobci výrobní techniky. Na začátku května bylo přihlášeno 2030 vystavovatelů ze 47 zemí. Mezi nimi jsou přední firmy trhu, například DMG Mori, FFG, Mazak, Siemens, Grob, Doosan, Fanuc, Okuma, Makino, Index, GF Machining Solutions, Chiron, Trumpf, SLM, Stratasys, Paul Horn, Iscar, Sandvik, Kuka a mnoho dalších.
Technologická skupina Siemens se stane integračním partnerem pro Volkswagen Industrial Cloud a bude hrát klíčovou úlohu v zajištění, aby stroje a zařízení od různých dodavatelů používané ve 122 výrobních závodech koncernu Volkswagen, byly efektivně propojeny do cloudu. Výsledná transparentnost a analýza dat bude tvořit technologický základ pro další zlepšování produktivity ve výrobních závodech Volkswagen. Siemens a dodavatelé strojů a zařízení navíc zpřístupní aplikace z operačního systému pro internet věcí Siemens MindSphere v platformě Volkswagen Industrial Cloud.
Získejte permanentní vstupenku zdarma
HANNOVER MESSE je přední světový průmyslový veletrh. Jeho hlavní téma „Integrated Industry – Industrial Intelligence“ představuje dopodrobna digitalizaci výroby a energetických systémů. Vedle šesti vedoucích veletrhů – IAMD / Integrated Automation, Motion & Drives, Digital Factory, Energy, Industrial Supply, ComVac a Research & Technology – zahrnuje zvláštní oblasti pro startupy a témata věnovaná práci a profesní kariéře. Program veletrhu doplňuje více než 90 konferencí a fór. Nadcházející veletrh HANNOVER MESSE se uskuteční od 1. do 5. dubna 2019 v Hannoveru. Partnerskou zemí veletrhu HANNOVER MESSE 2019 je Švédsko.
Bezplatnou permanentní vstupenku na veletrh získáte zde.
Výrobce automobilů Renault snížil díky produktu Siemens Simcenter Amesim čas potřebný k identifikaci modelu o 80 %. Současně dosáhl významného snížení nákladů a podstatně zefektivnil mezioborovou týmovou spolupráci v rámci celé skupiny.