Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
- 16.07. Trimble SketchUp – workshop dynamické komponenty
- 16.07. Trimble SketchUp – workshop práce s terénem
- 21.07. AutoCAD – kurz pro pokročilé
- 23.07. Autodesk Inventor – základní kurz
- 24.07. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 28.07. Trimble SketchUp – základní kurz
- 28.07. Blender – pokročilé materiály a renderování
- 28.07. Unreal Engine – vizualizace
- 30.07. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 01.08. Trimble SketchUp – prezentace návrhů
Aktuality
- Stratasys získává určitá aktiva od Nexa3D
- Autodesk má zálusk na PTC
- Wavetek využívá Victory TCAD společnosti Silvaco
- One Car Challenge 2025: Přeměňte auto, představte svou vizi
- Jak hodnotit materiály pro aditivní plastovou výrobu
- ENCY Software ocenil nejlepší partnery roku 2024
- Automatizace na EMO Hannover 2025 k vyšší efektivitě ve výrobě
- Plný konstrukční výkon za rozumnou cenu
Stovky milionů do Digitální technické mapy |
Autor článku: Redakce | |
Středa, 25 Květen 2022 12:30 | |
Vytvoření digitální technické mapy Česka, potažmo samotných krajů, je nejrozsáhlejším projektem na poli geomatiky – oboru, který v sobě sdružuje znalosti geodézie, GIS a informatiky – v posledních letech. Digitální technickou mapu má podle údajů Českého úřadu zeměměřičského a katastrálního (ČÚZK) již hotovou Praha, Plzeňský, Karlovarský, Liberecký a Zlínský kraj a Vysočina. Zbylé kraje by měly DTM dokončit do konce příštího června. Mapování tisíců kilometrů komunikacíVedle finanční náročnosti je pak zásadní i časový rámec, který se u DTM pohybuje v řádech desítek měsíců. Velké množství času zabere metodická příprava a selekce stávajících dat. DTM totiž nevznikají „na zelené louce“, ale v první fázi konsolidují data správců technických sítí, dopravní infrastruktury a krajů, měst i obcí. Je však potřeba, aby tato byla, co se týče přesnosti a spolehlivosti evidovaných údajů, v dobré kvalitě. Obce musejí data předat krajůmS přípravou digitálních technických map krajů budou mít práci i samotné obce. Ty, které mají DTM nebo pasporty technické a dopravní infrastruktury, by měly svá data krajům poskytnout v jednotném výměnném formátu DTM, aby bylo možné je v krajských DTM využít. Ty, jež DTM nebo pasporty nemají, by měly alespoň předat údaje o dopravní a technické infrastruktuře. Dodání těchto dat, ale i jejich aktualizace, tak bude v rukách obcí, které tuto povinnost mohou plnit buď vlastními silami, nebo prostřednictvím externího dodavatele.
Mohlo by vás zajímat:
|