Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
- 25.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 26.06. Trimble SketchUp – workshop dynamické komponenty
- 26.06. ATCx AI for Engineers 2025
- 26.06. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 30.06. Blender – úvod do 3D
- 05.07. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.07. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 10.07. Trimble SketchUp – základní kurz
- 14.07. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 16.07. Trimble SketchUp – workshop dynamické komponenty
Aktuality
- Phase3D spouští online obchod
- Tech Soft 3D představil VizStreamer pro vizualizaci CAE
- Co je nového v Creo 12
- Spinfire Insight – nová verze 2025.2.0
- Siemens na Paris Air Show ukazuje sílu digitální transformace
- OPEN MIND na EMO 2025 – prezentace CAD/CAM sady hyperMILL
- Inovativní robotický software „Botfellows Dynamic Safety“
- Epson s novým průmyslovým kobotem na Automatica 2025
Stovky milionů do Digitální technické mapy |
Autor článku: Redakce | |
Středa, 25 Květen 2022 12:30 | |
Vytvoření digitální technické mapy Česka, potažmo samotných krajů, je nejrozsáhlejším projektem na poli geomatiky – oboru, který v sobě sdružuje znalosti geodézie, GIS a informatiky – v posledních letech. Digitální technickou mapu má podle údajů Českého úřadu zeměměřičského a katastrálního (ČÚZK) již hotovou Praha, Plzeňský, Karlovarský, Liberecký a Zlínský kraj a Vysočina. Zbylé kraje by měly DTM dokončit do konce příštího června. Mapování tisíců kilometrů komunikacíVedle finanční náročnosti je pak zásadní i časový rámec, který se u DTM pohybuje v řádech desítek měsíců. Velké množství času zabere metodická příprava a selekce stávajících dat. DTM totiž nevznikají „na zelené louce“, ale v první fázi konsolidují data správců technických sítí, dopravní infrastruktury a krajů, měst i obcí. Je však potřeba, aby tato byla, co se týče přesnosti a spolehlivosti evidovaných údajů, v dobré kvalitě. Obce musejí data předat krajůmS přípravou digitálních technických map krajů budou mít práci i samotné obce. Ty, které mají DTM nebo pasporty technické a dopravní infrastruktury, by měly svá data krajům poskytnout v jednotném výměnném formátu DTM, aby bylo možné je v krajských DTM využít. Ty, jež DTM nebo pasporty nemají, by měly alespoň předat údaje o dopravní a technické infrastruktuře. Dodání těchto dat, ale i jejich aktualizace, tak bude v rukách obcí, které tuto povinnost mohou plnit buď vlastními silami, nebo prostřednictvím externího dodavatele.
Mohlo by vás zajímat:
|