Exkluzivní partner sekce
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 15.05. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 16.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 16.05. Simulate at the Speed of Design 2024
- 22.05. Startujeme CATIA V5 & SOLIDWORKS transformaci
- 23.05. Metrologické školení » Metrologie v praxi I
- 30.05. NEXT 3D: Inovace díky 3D tisku (konference)
- 04.06. Školení: GD&T a výkresová dokumentace
- 05.06. AutoCAD 2013 - základní kurz
Aktuality
- SOLIDDAYS 2024 budou opět na Seči
- CAD Schroer a i4 MEETING přináší moersland 2024
- Pozvánka na konferenci IT FORUM 2024
- InnovMetric vydává PolyWorks 2024
- Hexagon představuje systém PRESTO
- Oznámení asistenta Noesis s umělou inteligencí
- Seminář BIM a dopravní infrastruktura
- 30minutový webinář TransMagic Aerospace
CAD na www.SystemOnLine.cz
ČD modernizují 2. lokomotivu pro úzkorozchodnou dráhu Osoblažka |
Autor článku: České dráhy – tiskové oddělení | |
Pátek, 20 Srpen 2021 23:29 | |
Jediná úzkorozchodná dráha v provozu Českých drah a zároveň jediná na Moravě a ve Slezsku, Třemešná ve Slezsku – Osoblaha, dostane do konce roku druhou modernizovanou lokomotivu. Opravený stroj získá nový motor splňující nejnovější emisní normy, jeho skříň pak bude opravená a dostane historický nátěr. Dvacetikilometrová dráha s rozchodem pouhých 760 mm je významným turistickým lákadlem do Osoblažského výběžku. Lokomotiva 705.914-0 byla od roku 2016 mimo provoz. V letošním roce byla přistavena do hlavní opravy ve společnosti CZ LOKO. Vlastní modernizace pod vedením CZ LOKO se pak provádí v provozu společnosti WYNX Pool v Kutné Hoře. Při hlavní obnově dojde ke kompletní opravě všech součástí lokomotivy včetně úprav hlavního rámu a výměny zkorodovaných částí skříně. Dosazen bude úplně nový spalovací motor typu TEDOM TD 242 RV TA 25 242, který splňuje současné emisní limity Stage IIIA, a trakční alternátor Siemens. Obměnou projde elektrická výzbroj lokomotivy, zcela nové bude chlazení hnacího agregátu, moderní řídicí systém a pulty řízení na stanovištích strojvedoucích. Podvozky s trakčními motory zůstávají beze změny, ale také ony prošly kompletní opravou v středisku údržby v Olomouci. Aby bylo cestování na úzkorozchodce atraktivní, bude lokomotiva uvedena do jednoho z historických retronátěrů, který však bude jiný než na druhé místní lokomotivě 705.913-2.
Mohlo by vás zajímat:
|