Metoda BIM se ukazuje jako jedna z nejperspektivnějších cest k digitálnímu stavebnictví. Průzkum pořádaný odborem Koncepce BIM České agentury pro standardizaci (ČAS) ve spolupráci se skupinou EDU BIM na podzim loňského roku ale ukázal, že velkou překážkou může být nedostatek odborníků. Stavební firmy pociťují již nyní velký nedostatek zaměstnanců s potřebnými znalostmi.
Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- 29.05. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 02.06. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 02.06. Autodesk Inventor - základní kurz
- 04.06. AutoCAD a AutoCAD LT – základní kurz
- 05.06. Advanced Engineering TechDay 2025
- 05.06. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 09.06. Autodesk 3DS MAX – kurz
- 12.06. AutoCAD – kurz pro středně pokročilé
- 16.06. Autodesk Inventor – kurz pro pokročilé (sestavy a strojní návrhy)
- 23.06. Unreal Engine – vizualizace
Aktuality
- SolidSteel parametric pro SOLIDWORKS ve verzi 7.0
- Název nestačí – A ani vzpomínka, kde to bylo uloženo
- Siemens zpřístupňuje návrh desek plošných spojů s AI
- Nikon SLM Solutions spolupracuje na námořním pohonu
- Automatica 2025: Epson představí nejen novou řadu robotů
- Formnext 2025: Výzva k přihlášení řečníků
- Novinky v ZW3D 2026: Co všechno přináší nová verze?
- Hexagon uvádí na trh PRESTO Quality Station
CAD na www.SystemOnLine.cz
Creaform oznámil 25. března 2021 přidání 3D skeneru ACADEMIA 20 do své sady vzdělávacích řešení ACADEMIA. Toto nejnovější rozšíření nabídky, které je ideální pro menší díly a aditivní výrobu, umožní učitelům, studentům i výzkumným pracovníkům bez námahy přejít od 3D skenování k 3D tisku. S tímto pokračujícím zdokonalováním nabídky ACADEMIA Creaform znovu potvrzuje svůj závazek vůči oblasti vzdělávaní tím, že poskytuje ještě více možností pomoci vzdělávat a inspirovat studenty používající metrologii.
Na Den učitelů, 28. března, bude zahájen osmiměsíční vzdělávací projekt Dotkni se vesmíru, do kterého se zapojí několik desítek škol z Česka i Slovenska. Stovky studentů se v týmech pustí do sestavování a programování vlastních stratosférických balónů s meteorologickou sondou, které na podzim 2021 vyšlou do výšky 30 km.
Jak využít 3D tisk v hodinách matematiky, výtvarky nebo cizích jazyků? Nejen to učí od 17. března 2021 FabLab University – první komplexní vzdělávací platforma v oblasti digitálního řemesla v Česku. Tvoří ji prezenční kurzy a workshopy pro učitele středních a základních škol, ale i vzdělávací web plný lekcí, tutoriálů a doplňkových materiálů pro studenty.
Letošní rok přináší nejen ve výuce řadu úskalí a změn. Studenti pracují v domácím prostředí, komunikují se svými vyučujícími prostřednictvím skupinové spolupráce a individuálních konzultací. Digitalizace mění zaběhlé přístupy a metodiku. Odborná výuka v tomto období není snadná a přiblížit našim studentům potřebné znalosti je někdy opravdovým oříškem.
Najít zajímavé téma, které lze řešit se studenty částečně v domácím prostředí a ve škole v průběhu distanční on-line výuky, není příliš jednoduché. Jak spojit praktickou výuku v laboratořích, která probíhá bez fyzické přítomnosti žáků se zajímavým projektem? V průběhu letošního školního roku řešíme tuto otázku skutečně často.
Planární magnetismus nahrazuje konvenční magnetické struktury v mnoha aplikacích. Planární a izolační transformátory jsou dobrou volbou pro aplikace vyžadující integrovaný magnetismus. Planární transformátor je v podstatě transformátor, který používá ploché vinutí, obvykle na desce s plošnými spoji, místo měděného drátu k vytvoření cívek.
Letošní maturitní projekty vznikají převážně v prostředí konzultací na dálku. I přes tuto ztíženou situaci jsme se pustili i do rozsáhlejších témat, které se snažíme spojit s nejnovějším software vybavením. Velkou pomocí v této oblasti je především multilicenční politika odborného software a cloudových služeb dostupných našim studentům pro domácí práci. Jedná se především o kompletní sadu vývojových nástrojů společnosti Autodesk a Microsoft.
Aktuální situace nedává ani ve škole příliš možností se setkávat s našimi studenty. Jak uchopit řadu technických problémů, jak je představit našim mladým technikům? Podívejme se na jednu z ukázek on-line řešených projektů s využitím PLM technologií a projektové výuky, které bylo v listopadu zpracováno na VOŠ a SPŠ ve Žďáru nad Sázavou. Základem našeho projektu bylo zpracování prototypu nového výrobku s využitím PLM softwaru a představení zajímavých CAE funkcí moderních návrhových systémů.
Datum 22. února 1990 se podle údaje ve Veřejném rejstříku na webu Justice.cz pojí se vznikem společnosti 3E Praha Engineering, a. s. Je tomu tedy už 30 let od založení firmy, navíc od samého počátku v prestižní právní formě akciové společnosti. Takových firem na našem trhu a v námi sledovaných oborech činnosti opravdu mnoho nepůsobí. Proto se obracím se svými dotazy na ředitele společnosti Ing. Josefa Malého, se kterým jsme téma firemního jubilea nakousli už při našem setkání na únorové konferenci 3DEXPERIENCE World 2020 společnosti Dassault Systèmes v americkém Nashvillu.
Společnost MSC Software (MSC), součást divize Hexagon Manufacturing Intelligence, oznámila uvedení virtuálních testovacích jízd (VTD) pro simulační software Adams, kombinující špičkovou dynamiku vozidel se simulacemi virtuálních testovacích jízd pro urychlení vývoje nové generace pokročilých asistenčních systémů pro řidiče (ADAS) a bezpečných autonomních vozidel. Osobní vozidla již mohou číst dopravní značky nebo detekovat projížděný provoz, ale tyto funkce ADAS 2+ závisí na zdokonalené fúzi senzorů – procesu slučování dat z více senzorů s vysokou spolehlivostí, aby elektronické systémy mohly přijímat bezpečná rozhodnutí. Zároveň budoucí autonomní algoritmy řízení vyžadují realistická testovací data pro výzkum a cvičné modely. VTD pro Adams zrychlují vývoj tím, že simulují chování dynamicky jedoucího vozidla a jeho senzorů ve složitých prostředích na silnici.
V době domácího studia vzniklo na VOŠ a SPŠ ve Žďáru nad Sázavou několik zajímavých odborných projektů v rámci on-line výuky. Snažili jsme se výuku chytnout trošku za jiný konec a vystavět ji čistě na komunikaci a digitální spolupráci. Studentský projekt s názvem „Rozhlédni se…“ si vzal za cíl realizovat technickou studii rozhledny se zázemím pro malé regionální muzeum a občerstvení pro turisty. V době domácí práce pro nás všechny tak bylo toto téma vonící přírodou více než symbolické. Aktivitu jsme připravili pro naše studenty třetího ročníku, kteří již mají s využitím moderních metod řešení staveb a jejich technického zařízení zkušenosti.
Společnost ViewSonic oznámila uvedení myViewBoard Classroom na trh. Vzdělávací platforma myViewBoard Classroom je založená na on-line prohlížeči a je součástí ekosystému myViewBoard. Jedná se o účelově vytvořené řešení, které bylo v prvé řadě navrženo s ohledem na učitele, spíše než základ filozofie technologického řízení pro pomoc pedagogům v této nové éře hybridního učení. Představení myViewBoard Classroom přichází v době, kdy se školy potýkají se znovuotevřením a kladou si otázku, jak bude nová realita vypadat. Ať už vzdělávají pedagogové ve třídách nebo z domova, nebo studenty vyučují kombinací obou metod, budou hybridní výukové metody hrát v éře „nového normálu“ dále zásadní roli při výuce.